Vés enrere "O que arde", d'Oliver Laxe, premiada en les categories de millor pel·lícula i guió al Festival de Cinema de Mar del Plata

El film dirigit pel cineasta i alumni UPF va obtenir l'astor d'or al millor llargmetratge i l'astor de plata al millor guió, aquest darrer, conjuntament amb Santiago Fillol, professor del Departament de Comunicació de la Universitat.

22.11.2019

O que arde, el film dirigit per Oliver Laxe, alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF i del màster en Documental de Creació de la BSM-UPF, ha estat un dels grans triomfadors en la 34a. edició del Festival Internacional de Cinema de Mar del Plata, que va tenir lloc del 9 al 18 de novembre del 2019 a la ciutat argentina.

La pel·lícula, que es va estrenar al les sales de cinema el passat mes d’octubre, va rebre dos premis oficials, en la categoria de “competència internacional”: d’una banda, l’astor d’or a la millor pel·lícula, i de l’altra, l'astor de plata al millor guió, de manera compartida amb Santiago Fillol, professor del Departament de Comunicació de la UPF i coguionista del film.

El guió de la pel·licula, que va rebre l'astor de plata, va ser fet conjuntament per Oliver Laxe i Santiago Fillol.

El jurat del festival va valorar el treball d’Oliver Laxe (París, 1982) com a millor llargmetratge “per l'energia cinètica amb la qual tracta un desastre ecològic d'importància universal, per la delicadesa de cada un dels seus motius, i per la bellesa excepcional de cada presa”, i com a millor guió, “pel poder de la seva vinculació amb la realitat, per l'elegància de la seva construcció, per la bellesa que regna en una pel·lícula on cap personatge és tractat negativament o jutjat”.

A aquests dos guardons oficials, cal sumar-hi els dos premis independents que va obtenir també en el festival argentí com a “millor pel·lícula de la competència internacional”, atorgats per la Asociación de Cronistas Cinematográficos de Argentina (ACCA) i la Asociación Católica para la Comunicación (SIGNIS). El primer “per reflectir les tensions entre la natura i els homes i entre el progrés i la tradició”, i el segon, "per involucrar-nos a considerar i a reflexionar sobre la cura de la casa comuna, el nostre planeta, en un film de fort compromís en la realització”.

Tots aquests guardons aconseguits per O que arde al festival argentí se sumen a altres distincions obtingudes aquest any: la de millor so al Festival Internacional de Cinema de Chicago (celebrat del 16 al 27 d’octubre), i la de millor pel·lícula i millor actor (per Amador Arias) al Festival Internacional de Tessalònica (del 31 d’octubre al 10 de novembre), a banda del premi del jurat en la secció oficial “Un certain regard” del Festival de Cannes 2019 el passat mes de maig.

Un film que reflexiona sobre el cicle de la natura

O que arde, gestada en el màster en Documental de Creació, BSM-UPF i rodada a Galícia, fa una reflexió sobre els incendis forestals, el malestar davant la figura del piròman i el cicle de la natura.

El film mostra les quatre estacions de l'any en un poble gallec, Os Ancares, en el qual es relaten dues històries paral·leles: d'una banda la d'un veí que torna al poble després de sortir de la presó -acusat d'iniciar un foc devastador-, amb una vida que oscil·la entre l’amor incondicional de la seva mare i la seva gossa, el refús dels altres habitants i el desconeixement dels acabats d’arribar; i de l'altra, la història de dos brigadistes primerencs que lluiten contra els incendis.

Per a més informació

Notícia publicada per: