Vés enrere Premi "Agustín de Betancourt y Molina" per a l'enginyer Jesús Alonso-Zarate

Premi "Agustín de Betancourt y Molina" per a l'enginyer Jesús Alonso-Zarate

Professor associat del Departament de Tecnologia de la Informació i les Comunicacions, ha estat guardonat per la Real Academia de Ingeniería en el marc dels premis "Joves investigadors 2019" que s'atorguen a investigadors menors de 40 anys, per les seves contribucions a l'Enginyeria de Telecomunicació en l'àmbit de l'Internet de les Coses.

22.11.2019

La Real Academia de Ingeniería, en la seva 10a. convocatòria, el 19 de novembre, a les 18.00 hores, va lliurar els premis "Joves Investigadors 2019" a la seva seu a Madrid.

L'enginyer de telecomunicació, Jesús Alonso-Zarate, del Centre Tecnològic de Comunicacions de Catalunya (CTTC) i professor associat a la Universitat Pompeu Fabra, ha estat guardonat amb el Premi "Agustín de Betancourt y Molina", per les seves contribucions a l'Enginyeria de Telecomunicació en l'àmbit de l’Internet de les Coses.

"La tecnologia és la major font de progrés econòmic i social, i la capacitat d'innovar és un dels pocs avantatges competitius perdurables", va manifestar Jesús Alonso-Zarate en el seu discurs d'acceptació del premi. I va afegir: "He arribat fins aquí gràcies a l'esforç, la competència, l'excel·lència i els resultats del meu treball".

En aquest sentit, la comissió de premis de la Real Academia de Ingeniería ha valorat la rellevància de la seva trajectòria, com avalen els seus indicadors en les activitats de recerca que dut a terme i, en particular, pel que fa a les publicacions realitzades, direcció de projectes europeus i nacionals, patents en explotació i invitacions rebudes en fòrums internacionals.

Jesús Alonso-Zarate és Enginyer en Telecomunicacions. Va obtenir del Col·legi oficial d'Enginyers de Telecomunicació el premi millor projecte final de carrera (2004) i també va ser premi extraordinari de doctorat per la Universitat Politècnica de Catalunya (2009).

"Tinc passió per ensenyar i per això contribueixo a la Universitat Pompeu Fabra a Barcelona", entre d'altres institucions, va afirmar en el transcurs de la seva ponència Alonso-Zarate, professor associat del DTIC de la UPF en els àmbits de l'Internet de les Coses i les Comunicacions sense fils

Creada el 1994, la Real Academia de Ingeniería és una institució a l'avantguarda del coneixement tècnic, que promou l'excel·lència, la qualitat i la competència de l'enginyeria espanyola en les seves diverses disciplines i camps d'actuació.

Perfils dels protagonistes:

Jesús Alonso-Zarate