Vés enrere El dissabte dia 5 d’octubre tindrà gust de ciència a la Jornada de portes obertes del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

Serà la dotzena edició d’una jornada que any rere any acosta la ciència a la ciutadania amb gran èxit de públic, i serà la més digital.
30.09.2019

Aquest any, la Jornada de portes obertes del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) se celebra el dissabte, dia 5 d'octubre de 9 a 15 hores. Els centres de recerca del PRBB, entre els quals s’hi troba el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, oferiran una gran diversitat d'activitats per als ciutadans. Els visitants podran descobrir l'interior de diferents organismes amb ulleres de realitat virtual, participar en videojocs per avançar en la investigació genòmica o dissenyar vacunes eficients.

Poder endinsar-se a l'emblemàtic edifici del PRBB és un altre dels atractius. S'obren quasi 2.000 places en visites guiades per conèixer millor aquesta infraestructura científica, gaudir de les vistes i la recuperada làmina d'aigua sobre l'auditori. Cadascuna de les 13 rutes en paral·lel inclou dos laboratoris o unitats de serveis cientificotècnics. Així els visitants coneixeran alguns dels projectes destacats en biologia cel·lular, oncologia, bioinformàtica, neurologia, biologia sintètica o nanotecnologia explicats pels propis investigadors i investigadores que els duen a terme. La participació en les visites, per a adults i nens a partir de 9 anys, requereix una inscripció prèvia disponible a openday.prbb.org. Els més petits (de 3 a 8 anys) disposaran d’un espai dinamitzat amb experiments adequats a la seva edat.

A la plaça interior de l'edifici hi haurà experiments amb aparells d'electroforesi i microscopis. També es mesurarà la salut cardiovascular dels visitants. Per aquells que vulguin aprofundir més, recomanem les xerrades científiques de 40 minuts sobre la recerca biomèdica d'avantguarda. Dues investigadores i tres investigadors dels centres del PRBB parlaran de teràpies amb cèl·lules mare, els poders de les cèl·lules metastàtiques, les dades biològiques, com funciona la memòria i com la nostra salut pateix amb el soroll urbà.

Aquesta festa de divulgació científica per a tota la família només és possible gràcies a la participació d'uns 300 voluntaris del PRBB i la col·laboració de l'ICUB. Recomanem venir en metro, línia L4, i sortir a l'estació Ciutadella / Vila Olímpica, on actualment es mostra la intervenció mural “Leonardo da Vinci al PRBB”. Es tracta d'una gran decoració visual liderada pel PRBB amb els seus centres de recerca i compta amb la col·laboració de la Fundació TMB i el suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Els centres de recerca que formen part del PRBB i organitzen la Jornada de Portes Obertes són: l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM), el DCEXS-UPF, el Centre de Regulació Genòmica (CRG), l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE:CSIC-UPF) i el Laboratori Europeu de Biologia Molecular (EMBL Barcelona).

Resumint:

Per a més informació