Vés enrere La UPF obté més de 40 medalles en els Campionats de Catalunya Universitaris durant el curs 2018-2019

Destaca la presència a les finals de la competició catalana dels equips de futbol sala femení i masculí, i per primera vegada, de rugby-7 femení, amb medalla d’argent per a tots ells. Quant als campionats d'Espanya, la Universitat ha aconseguit tres medalles de bronze.

18.07.2019

Ja ha finalitzat el curs universitari esportiu 2018-2019, en què la UPF ha pres part en els campionats de Catalunya i d’Espanya universitaris, en els quals ha obtingut un total de 41 i 3 medalles, respectivament, sumant les modalitats individuals i d'equip.

En els Campionats d’Espanya Universitaris 2019, la Universitat ha aconseguit pujar al podi tres cops, en dos esports individuals: natació, amb dos bronzes per a María Cerezo i Marc Vivas, i atletisme, en què Pau Blanco va quedar en tercera posició en els 400 metres tanques.

De les 41 medalles obtingudes en els Campionats de Catalunya Universitaris, 36 són de modalitats individuals, i cinc, d’equip

De les 41 medalles obtingudes en els Campionats de Catalunya Universitaris (nou més que l’any passat), 36 són de modalitats individuals, i cinc, d’equip. En aquestes darreres, cal destacar la presència del futbol sala masculí i femení i el rugby-7 femení a les respectives finals, en les quals van guanyar, en els tres casos, la medalla d’argent.

Es dona la circumstància que l’equip de rugby-7 femení, les Taurones, era el primera cop que disputava la final del campionat català, i es classifica per segon any consecutiu pel Campionat d’Espanya Universitari.

D’altra banda, els equips de futbol 7 femení i futbol masculí, tot i que no es van poder classificar per la final, van aconseguir una meritòria medalla de bronze.

La UPF, enguany, i com a mostra de vitalitat i participació, ha pres part en gairebé totes les modalitats possibles d’esports d’equip: bàsquet femení i masculí, futbol-7 femení, futbol masculí, futbol sala femení i masculí, handbol femení i masculí, rugby-7 femení i masculí, voleibol femení i bàsquet 3x3 femení i masculí). Així, només li ha faltat l’equip de voleibol masculí per fer el ple.

Els esportistes de la UPF han destacat en natació i en els esports de combat i de córrer

Si ens centrem en l’esport individual, dins de la competició catalana, la UPF ha aconseguit un total de 36 medalles, catorze de les quals en natació: sis d’argent (entre elles la d’equips), sis de bronze i dues d’or. Els nedadors de la Universitat Adrian Sánchez i Marc Vivas van pujar al lloc més alt del podi en 100 papallona i 400 lliures, respectivament, a més d’obtenir medalla en altres modalitats. Les nedadores també van aconseguir un bon resultat, com per exemple en relleus, amb les medalles d’argent en 4x50 estils i bronze en 4x50 lliures, en 50 braça (Dolors Perelló), 100 papallona (Sara Mues) o 400 lliures (Judith Torras).

Capítol a part mereixen els grans resultats obtinguts en esports de combat, com són el karate, el taekwondo i el judo. En aquest darrer esport, la Universitat va guanyar dos ors: Joan Iglesias, en -66 kg, i Edgar Iglesias, en -81 Kg, mentre que Oriac Bonvehí va ser tercer en -73 kg. Pel que fa al taekwondo, els representants de la UPF van obtenir cinc medalles d’argent: Alejandro Juárez (-58 kg), Miriam Caravaca (pumse), Andrea Serrano (-57 Kg.), Josep Navales (-63 kg) i Joan Martos (-87 kg). Finalment, Francesca Fàbregas-Eceiza va aconseguir l’or el karate (kata).

Ja centrats en esports de córrer, concretament en la cursa interuniversitària Unirun, que va tenir lloc el 3 de març del 2019, els atletes de la Universitat van aconseguir l’or per equips en la categoria masculina i també en la general femenina, amb victòria de Mercè Guerra; segona posició per a Neus Mas (simpatitzant), mentre que la UPF es va situar en la tercera posició en la classificació general per equips.

Altres resultats destacats han estat, en marató, la primera i la tercera posició aconseguides per Alejandro Mora i Andrés Raúl Camargo, respectivament; les medalles d’argent d’Iris Capó en atletisme (200 metres lliures i 400 tanques), a les que s'han d'afegir les de Clàudia Martínez (800 lliures) i Pau Blanco (200 metres) i el bronze d’Ismael Bayarri (100 metres lliures); la medalla d’argent de Milena Chkripeska en la mitja marató i la de bronze de Roger Ordoño en cros.

Completen les modalitats en què la Universitat ha pujat al podi el triatló, en què Marc Cunyat va obtenir l’or, en el marc del campionat de Catalunya celebrat a Osona el passat 14 de juliol; BTT, amb la segona posició d’Alba Malagon, i tot i que no forma part pròpiament del campionat de Catalunya, Álvaro Bueno es va imposar en el circuit d’Unitennis, que va constar de set proves.

Tota l'activitat esportiva de la Universitat, inclosos els tornejos i les lligues universitàries (aquest any la UPF ha participat en la lliga de futbol-7, amb 13 equips) i el cicle Aula d'Esport, està coordinada per la secció d'esports del Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU).

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació