Vés enrere Albert Carreras, nou director d’ESCI-UPF

Albert Carreras, nou director d’ESCI-UPF

És economista i catedràtic d’Història i Institucions Econòmiques del Departament d'Economia i Empresa de la UPF, amb una àmplia trajectòria acadèmica amb estades a l'estranger.
11.07.2019

El patronat d’ESCI-UPF, centre adscrit de la Universitat Pompeu Fabra, reunit el 9 de juliol, va fer oficial el nomenament del nou director de la institució, Albert Carreras, economista i catedràtic d’Història i Institucions Econòmiques del Departament d'Economia i Empresa de la UPF.

Amb aquest nomenament, es tanca l’etapa de Xavier Cuadras com a director, que ha estat al capdavant de la institució durant més de 14 anys i que es va acomiadar de la comunitat d’ESCI-UPF el passat mes de maig.

Una àmplia trajectòria acadèmica, amb estades a l'estranger

Albert Carreras de Odriozola (Barcelona, 1955) que va ser secretari d’Economia i Finances (2011-2013) i secretari general del Departament d’Economia i Coneixement (2013-2016) de la Generalitat de Catalunya. És doctor en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona, una institució on va exercir com a professor, juntament amb la Universitat de Barcelona.

A la Universitat Pompeu Fabra, a la qual es va incorporar l’any 1991, ha ocupat els càrrecs de director del Departament d’Economia i Empresa (1996-1997); vicerector de Docència, Programació i Avaluació (1997-1999), vicerector de Docència, Doctorat i Programació (1999-2001), i degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2008-2011).

Afiliat a la Barcelona GSE, fora de Catalunya ha estat docent a l’Institut Universitari Europeu de Florència (1989-1994), on va dirigir el Departament d’Història i Civilització (1991-1992); i als EUA, catedràtic "Príncep d'Astúries" a la Universitat de Georgetown (2007-2008) i professor visitant a la Universitat de Califòrnia a Berkeley.

Les seves línies de recerca se centren actualment en la Història econòmica, la història de negocis, la història quantitativa i el canvi climàtic.Va presidir el comitè organitzador del congrés de l’European Economic Assotiation i de l’Econometric Society European Meeting, així com el Consell de Recerca de l’Institut Universitari Europeu i l’European Business History Association.

Ha estat membre del consell editorial de les revistes Business History, Enterprise & SocietyRevista de Historia Económica - Journal of Iberian and Latin American Economic History i Revista de Historia Industrial.És autor de més d’un centenar de publicacions acadèmiques i autor o editor de dotze llibres, entre els quals destaquen obres com Historia económica de la España contemporánea (1789-2009) (2010).

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació