Vés enrere L’obra “World Science”, de l’estudiant Pau Forte, guanyadora del concurs Decora el campus

El concurs “Decora el campus” ha seleccionat una proposta artística d'un estudiant per un espai del campus del Mar.
17.06.2019

Dijous 13 de juny va tenir lloc el lliurament del premi del concurs “Decora el campus”, que ha seleccionat una proposta artística per un espai de l'edifici docent del campus del Mar. L’obra guanyadora va ser World Science, de Pau Forte Genescà, estudiant de Biologia Humana i de Medicina.

El jurat, format per Lluís Molina, coordinador de la Unitat Docent del Parc de Salut Mar de la Universitat Autònoma de Barcelona, Eduard Cairol, professor d’Humanitats de la UPF, Lorena Molina, professora de l’Escola Superior d’Infermeria del Mar, i Fina Lorente, directora del campus del Mar, va escollir l’obra d’entre un total de cinc propostes presentades.

Meritxell Girvent, cap d’estudis de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, va donar la benvinguda als assistents i va comentar que “estem complaguts perquè una proposta artística canviarà una paret blanca per una pintura que representi els estudis que fem al campus del Mar”.

“Que una proposta dels estudiants quedi integrada dins l’edifici és molt important,perquè el campus on estudien marcarà el seu caràcter”, va emfatitzar Lluís Molina en el seu parlament. D'altra banda, Lorena Molina va apuntar: “crec que no hi ha cap estudiant, docent o professional del campus que no se senti representat en l’obra guanyadora. Espero que això animi la resta d’alumnes a presentar-se en properes edicions”.

A continuació, Fina Lorente va voler destacar que “les cinc propostes tenien un molt bon nivell i eren molt elaborades”, va anunciar el nom guanyador i va fer el lliurament del certificat del premi.

Pau Forte va explicar l’obra, que, en les seves paraules “pretén mostrar als espectadors que la ciència és un fenomen transversal, on tots els ciutadans del món hi tenim el dret i l’obligació de participar per fer créixer la societat. Un fenomen en el qual tots aquells que compartim Campus Mar podem implicar-nos”.

L’obra es composa de dues parts. El mural Mar vol donar valor al campus i a la docència i recerca que s’hi du a terme. Consta d’unes línies blaves, simbolitzant el mar, i unes circumferències amb estris de les múltiples disciplines que comparteixen el campus.

D’altra banda, el mural Món és un mapamundi en blanc i negre que inclou els noms d’homes i dones rellevants en els diferents camps de les ciències de la vida i com a fons hi hauran escrites frases cèlebres. “Vol mostrar que la ciència es duu a terme en els diferents països del món i a totes les edats de la història”, va concloure.