Vés enrere Juan José Ganuza i Fernando Gómez, coautors d'un article premiat per "The Journal of Law, Economics, & Organization"

Els catedràtics dels departaments d'Economia i Empresa i de Dret, respectivament, han obtingut una menció del premi honorífic Oliver E. Williamson Prize pel seu article "Product Liability versus Reputation", en el qual demostren que la regulació empresarial rebaixa els costos informals de les empreses.
31.05.2019

Juan José Ganuza i Fernando Gómez, catedràtics dels departaments d'Economia i Empresa i de Dret de la UPF, respectivament, han obtingut una menció del premi honorífic Oliver E. Williamson Prize, com a coautors del segon millor article publicat a la revista científica The Journal of Law, Economics, & Organization (Oxford Academic) durant els últims tres anys.

L'editor de la publicació, Wouter Dessein, felicita els professors de la UPF en una carta, en la qual els anuncia que el seu article "Product Liability versus Reputation", que van escriure conjuntament amb Marta Robles, investigadora de l'InstitutTecnològic Autònom de Mèxic ( ITAM), tindrà un protagonisme destacat a la web de la revista.

El primer premi del Oliver E. Williamson Prize, que ha correspost a l'article "Distortion of Justice: How the Inability to Pay Bail affects Casi Outcomes", de Megan T. Stevenson, i la menció honorífica que han rebut els dos professors de la UPF, són fruit de la selecció feta per l'editor i el coeditor de la revista, en reconeixement als millors treballs publicats en els àmbits del dret, l'economia i l'organització.

La regulació empresarial rebaixa els costos informals de les empreses

"Product Liability versus Reputation", publicat l'any 2016, estudia la interacció entre el comportament de les empreses i els mecanismes de regulació. Hi ha un debat al voltant de si s'haurien de reduir les regulacions sobre les empreses, perquè són costoses, ja que les organitzacions tenen incentius per crear-se una reputació de bon comportament amb els consumidors. Per exemple, incentius per produir béns d'alta qualitat, perquè els consumidors confiïn en la marca.

En aquest article es demostra, a través d'un model de teoria de jocs, que aquest tipus de mecanismes informals també tenen costos; el mecanisme de la reputació està sempre associat al fet que hi hagi boicots, i aquests, al seu torn, es poden desencadenar per factors aleatoris. En aquest context, el principal resultat de l'article és que la regulació rebaixa considerablement aquests costos informals; de fet, fa més probable que aparegui cooperació informal entre empreses i consumidors.

Nota biogràfica dels dos autors de la UPF

Juan José Ganuza Fernández, doctor per la Universitat Carlos III de Madrid, es va incorporar el 1998 a la Universitat, de la qual és catedràtic d'Organització d'Empreses. Filiat també a la Barcelona GSE, els seus principals interessos de recerca són l'economia aplicada, la teoria de jocs, les subhastes, l'economia de regulació i els contractes públics, l'economia de corrupció i l'organització industrial.

Fernando Gómez Pomar, doctor per la Università degli Studi de Bolonya, des de 1998 estàs vinculat a la UPF, primer com a catedràtic visitant, i des de 2001 com a catedràtic de Dret Civil. Amb una àmplia experiència com a consultor en procediments i operacions mercantils i civils, és expert en dret de contractes, dret de danys, anàlisi econòmica del dret i procediments de responsabilitat.

Article de referència: Juan José Ganuza, Fernando Gómez, Marta Robles (Maig 2016). "Product Liability versus Reputation", The Journal of Law, Economics, & Organization, (pàgs. 213-241). https://doi.org/10.1093/jleo/ewv031

Per a més informació

Notícia publicada per: