Vés enrere Oracle4Girls, una nova edició de tallers tecnològics per a nenes

Oracle4Girls, una nova edició de tallers tecnològics per a nenes

El proper dissabte 6 d’abril, en col·laboració amb l’empresa Oracle, es duran a terme diversos tallers i activitats amb diferents itineraris segons la edat, entre 4 i 17 anys, a càrrec de professors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i de l’empresa Oracle, al campus del Poblenou i a la Torre Glòries.

02.04.2019

El proper dissabte 6 d’abril, a partir de les 9:45 i fins a les 13:30 hores, tindrà lloc una nova edició Oracle4Girls a Barcelona. En col·laboració amb l’empresa Oracle, es duran a terme diverses activitats i tallers organitzats per edats, en diferents itineraris, per a nenes de 4 a 17 anys, a càrrec de professors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i de l’empresa Oracle, al campus del Poblenou i a la Torre Glòries. En qualsevol d’aquestes propostes les nenes podran viure una experiència diferent, divertida, creativa amb l’objectiu d’inspirar les noies a estudiar graus relacionats amb ciències i enginyeries. Hi col·laboren la Universitat Pompeu Fabra, Explorium i Oracle Academy.

Empatheia: aprenem Design Thinking jugant a un videojoc

Un taller en què hi participen professors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, pensat per a nenes de 8 a 11 anys, en què les participants interactuaran amb el joc digital 'Empatheia' i amb un kit d'eines (incloent activitats de paper / llapis) resultats del projecte Change Makers. El joc ha estat dissenyat tenint en compte un marc teòric que fomenta el desenvolupament de competències relacionades amb les fases principals del 'Design Thinking' adaptades al nivell escolar de primària. Les 5 fases del joc: empatitzar, definir, idear, prototipar i testejar; es contextualitzen dintre d'un mon medieval on la protagonista haurà d'actuar com a dissenyadora d'un carruatge per el regne d'Empatheia. Durant la sessió es reflexiona sobre les habilitats que una dissenyadora ha de tenir com: l'empatia,  la importància de fer preguntes, la resolució de problemes, ser capaç de realitzar prototips, testejar-los i veure que un problema pot tenir múltiples solucions.

Pintura conductiva

En aquest taller, per a nenes de 8 a 11 anys, els professors del DTIC, empraran pintura conductora d’electricitat com a substitutiu de cables i circuïts elèctrics. Amb una placa de circuït imprès Arduino i altres componnts electrònics (interruptors, buzzers, LED, etc.) les participants transformaran els seus dibuixos en autèntics projectes tecnològics.

Antenes de bricolatge

Sense antenes no existiria la telefonia mòbil, la televisió, el GPS, etc.En aquest taller, pensat per a nenes de 12 a 17 anys, amb l’ajut de professors del DTIC, les participants dissenyaran, fabricaran i mesuraran antenes, tasques que generalment requereixen coneixements i instal·lacions especialitzades. Les antenes es construiran des de zero utilitzant envasos, material d'oficina i eines d'ús quotidià. Un cop construïdes comprovaran el seu funcionament amb un ordinador portàtil i un router connectats amb una xarxa WiFi.

Taller de ciberseguretat

Un dels primers nivells de seguretat a l'hora d'accedir a un sistema és l'autenticació. Aquesta autenticació està sovint suportada per un nom d'usuari i una contrasenya, la qual és important que sigui realment segura per evitar que sigui descoberta per un atacant que vulgui entrar als serveis que utilitzem. Per això, les participants, nenes de 12 a 17 anys, aprendran com triar contrasenyes segures, i quines altres opcions de seguretat han de considerar.

Makey Makey workshop

Makey-Makey és una placa electrònica que mitjançant uns connectors permet enviar ordres a l'ordinador al qual està connectat. En aquest taller es mostrarà com es poden transformar objectius inanimats en objectius interactius mitjançant Makey Makey. L'objectiu principal serà el de millorar un objecte típic de l'escola (ex. escriptori, prestatgeria, llibre) i convertir-lo en un objecte intel·ligent i interactiu amb propòsits educatius. S'aplicarà la metodologia de Design Thinking durant el taller per reflexionar sobre els passos a seguir des de la perspectiva d'actuar com a dissenyadores, com ara solucionar un problema, realitzar preguntes, prototipar i testejar les solucions proposades. Pensat per a nenes de 12 a 17 anys.

Per assistir cal emplenar el qüestionari