Vés enrere El programa Europaeum per formar nous líders europeus avança a la Pompeu Fabra

El programa Europaeum per formar nous líders europeus avança a la Pompeu Fabra

Una trentena de doctorands europeus vinculats als àmbits de les humanitats i les ciències socials, entre els quals tres de la UPF, cursaran el cinquè mòdul de l'Europaeum Scholars Programme a Barcelona, que inclourà seminaris, conferències i tallers a càrrec d'experts i una visita al Parlament.

16.01.2019

El campus de la Ciutadella acull del 16 al 20 de gener del 2019 activitats de formació en el marc de l’Europaeum Scholars Programme, un programa impulsat per l’associació Europaeum, de la qual formen part una quinzena de prestigioses universitats europees, entre les quals la UPF.

Les activitats formatives que transcorreran a Barcelona, corresponents als continguts del cinquè mòdul del programa (dels vuit en total que el componen, durant el període 2018-2020) inclouen seminaris, conferències i tallers a càrrec de diversos experts, presentacions i debats, així com una visita guiada al Parlament de Catalunya.

Avui, 16 de gener, han començat diversos seminaris amb grups reduïts, corresponents als doctorands vinculats als projectes “E-Democracy” i “You and EU”; uns seminaris que els dies següents es combinaran amb sessions plenàries, amb la presència de tots els estudiants, que hi tenen una participació activa.

Participen en el programa una trentena de doctorands, entre els quals tres estudiants dels programes de doctorat en Dret i Història de la UPF.

Formen part de l’Europaeum Scholars Programme una trentena de doctorands de les diverses universitats associades a Europaeum, entre els quals els estudiants dels programes de doctorat de la UPF Gerard Llorens De Cesaris (Història), Cristina Güerri-Fernández (Dret-especialitat Criminologia) i Mladen Grgic (Dret).

La formulació de polítiques en la teoria i la pràctica; l’euroescepticisme; l’asil polític a Europa; Barcelona, ciutat de refugiats;  treball amb dones afectades per les bandes criminals; pobresa energètica i societat civil; reptes democràtics del segle XXI; l’ensenyament en l’entorn polític europeu, o els dilemes ètics en el lideratge, són una mostra de la varietat de temes que es tractaran a la UPF, tots ells relacionats amb els reptes culturals, polítics i socials que actualment té Europa.

Un programa de vuit mòduls que vol formar nous líders compromesos amb Europa

El programa Europaeum, que inclou quatre mòduls per any (de tres a cinc dies cadascun) va començar el 2 de gener del 2018 a la Universitat d’ Oxford; els següents mòduls es van desenvolupar a Brussel·les, al Graduate Institute de Gènova i a la Universitat de Leiden.

El 2019, després del seu pas per Barcelona, els tres mòduls restants consistiran en visites a diverses institucions europees, sessions a la Universitat Charles de Praga, per acabar a Oxford, amb la presentació de projectes i l’avaluació final.

Els participants seleccionats per seguir aquest programa multidisciplinari són estudiants que estan cursant el primer o el segon any del seu doctorat en els àmbits d’humanitats i ciències socials, relacionats amb estudis europeus. Al llarg de dos anys, treballaran en un projecte propi que tingui rellevància directa per als àmbits polític, cultural, econòmic o social d’Europa, amb especial èmfasi en les consideracions ètiques i morals que intervenen en la política.

Segons Europaeum, el programa vol formar una nova generació de líders, pensadors i investigadors, que pensin per si mateixos però no només amb ells mateixos, i que tinguin la capacitat i el desig de millorar el futur d’Europa. Inclou un enfocament en quatre àrees d’importància crucial per al futur d’Europa: identitat, inclusió, sostenibilitat i creixement i desenvolupament, en sentit ampli.