Vés enrere La Unitat BCN MedTech i el Grup de Recerca TALN s’incorporen al segell TECNIO

La Unitat BCN MedTech i el Grup de Recerca TALN s’incorporen al segell TECNIO

El segell TECNIO permet que empreses catalanes puguin saber on dirigir-se si necessiten tecnologia per crear o millorar productes, resoldre reptes tecnològics i participar en programes internacionals d’R+D i innovació.

18.12.2018

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- ha acreditat 9 noves entitats catalanes amb el segell TECNIO, dos de les quals pertanyen a dos grups de recerca del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), centre María de Maeztu de la UPF: BCN MEDTECH, que aplega diversos grups de tecnologies mèdiques i el Grup de Recerca en Tractament del Llenguatge Natural (TALN). Amb aquestes incorporacions, actualment són cinc els centres i les unitats de recerca de la UPF que formen part d’aquesta xarxa tecnològica de la Generalitat de Catalunya que reconeix la innovació tecnològica capdavantera al nostre país.

Aquesta acreditació té com a objectiu impulsar la transferència tecnològica a Catalunya i identificar les entitats catalanes que ofereixen tecnologia a empreses, especialment pimes, per fer-les més competitives i innovadores

El grup BCN MedTech, és una unitat que engloba quatre Grups de Recerca vinculats amb les tecnologies biomèdiques: Sensing in Physiology and Biomedicine (PhySense), co-dirigit per Bart Bijnens (ICREA), Simulation, Imaging and Modelling for Biomedical Systems (SIMBiosys), dirigit per Miguel Ángel González Ballester (ICREA), Nonlinear Time Series Analysis  (NTSA), dirigit per Ralph Gregor Andrzejak  i Biomedical Electronics Research Group (BERG), dirigit per Antoni Ivorra.

El grup de Recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural (TALN) és un grup de recerca que està dirigit per Leo Wanner, professor ICREA del DTIC. Dins la seva àrea d'expertesa té com a línies principals de recerca la generació de llenguatge natural multilingüe, la creació computacional de text simplificats, la lexicologia computacional i, en general, la generació d'aplicacions que fomentin sinèrgies amb altres camps de les ciències de la computació, com ara la Intel·ligència Artificial.

Així, en total ja hi ha 81 entitats catalanes acreditades amb el segell TECNIO entre grups de recerca, centres CERCA i del CSIC, universitats, centres tecnològics, instituts hospitalaris i enginyeries i empreses de base tecnològica. Aquest segell permet que pimes i empreses catalanes puguin saber on dirigir-se en cas de necessitar tecnologia per desenvolupar o millorar nous productes, faciliten l’accés a nous socis i proveïdors estratègics per resoldre reptes tecnològics i els facilita la participació a programes internacionals i locals d’R+D d’innovació. En aquest sentit, ACCIÓ també va impulsar INNOTEC, una línia d’ajuts adreçada a pimes catalanes que realitzen projectes d’R+D i innovació en col·laboració amb els agents que compten amb el segell TECNIO.