Vés enrere Josep-Eladi Baños, catedràtic de la UPF, nou rector de la UVic-UCC

Josep-Eladi Baños, catedràtic de la UPF, nou rector de la UVic-UCC

Els membres del patronat de la Fundació Universitària Balmes van votar per unanimitat la proposta que va presentar la comissió de selecció després de rebre 13 candidatures. Prendrà possessió del càrrec per als propers quatre anys el pròxim 7 de gener.
18.12.2018

El Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUB) va aprovar ahir nomenar Josep-Eladi Baños, catedràtic de Farmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, nou rector de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). El Claustre de la universitat ja havia validat la candidatura amb el suport d’un 79,4% el passat dimarts 11 de desembre.

En la sessió que va tenir lloc ahir a la tarda, els membres del patronat de la FUB van votar per unanimitat la proposta que va presentar la comissió de selecció després de rebre 13 candidatures i que inicialment se’n seleccionessin tres. Baños prendrà possessió del càrrec per als propers quatre anys el pròxim 7 de gener.

Expert en innovació docent

Josep-Eladi Baños Díez (Sabadell, 1958) és doctor en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona amb premi extraordinari (1988), catedràtic de Farmacologia (2011) del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF i director del Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut.

Ha estat vicedegà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida (2004-2005) i vicerector de Docència i Ordenació Acadèmica (2005-2013). Professor de Farmacologia a la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona (1983-2002), professor visitant a la Universidad de Chile (2003-2011) i associat de la Bloomberg School of Public Health de la Johns Hopkins University (2009-2011).

En l’àmbit educatiu està interessat en l’aplicació de models d’aprenentatge basat en problemes i en l’ús de les humanitats (cinema, literatura i sèries de televisió) en la docència mèdica. És autor o coautor de més de sis-centes cinquanta publicacions, una setantena d’elles en l’àmbit de l’educació universitària. Ha rebut diversos premis a la qualitat docent com el tercer premi nacional d’investigació i innovació educativa del Ministerio de Educación y Ciencia (2006) y quatre distincions Vicens-Vives a la innovació docent de la Generalitat de Catalunya (2005, 2009, 2013 i 2015).

Actualment era el director del Programa Margalida Comas i Camps de millora de la docència i l’aprenentatge a la universitat, impulsat per la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.