Vés enrere La UPF entra per primer cop en el rànquing d’Enginyeria i Tecnologia de Times Higher Education i se situa com a primera de l’Estat

La Universitat, que es col·loca dins de la franja 151-175 i entre les 60 primeres d'Europa, destaca en les àrees de citacions bibliogràfiques i internacionalització.
30.11.2018

La Universitat Pompeu Fabra ocupa la primera posició entre les universitats d’Espanya pel que fa a l’àmbit d’Enginyeria i Tecnologia del Ranking Times Higher Education by Subject 2019. La UPF se situa dins de la franja 151-175, i es col·loca entre les seixanta primeres universitats d’Europa.

Es tracta de la primera vegada que la Universitat, amb la implicació de la Unitat de Coordinació Acadèmica d’Enginyeries i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, apareix en aquesta llista de THE, una classificació que enguany recull un total de 903 universitats d’arreu del món, més de 400 que en l’anterior edició.

Citacions i internacionalització, punts forts de la UPF

La metodologia utilitzada en aquest llistat se centra en els mateixos tretze indicadors de rendiment que el rànquing general de THE (en la seva darrera edició, la UPF hi va ocupar la seva millor posició històrica, la 135), repartits entre cinc grans àrees. No obstant això, la metodologia ha estat reajustada per adaptar-se a les diferents disciplines que s’inclouen.

La Pompeu Fabra, que obté una puntuació global de 45.2 - 47.5 punts, destaca especialment en l’àrea de les Citacions en publicacions especialitzades, en la qual obté 98,9 punts, gairebé la màxima puntuació, seguida de les àrees d’Internacionalització (69.7), Transferència (40.8), Docència (23.7) i Recerca (17.3).

Millors posicions a escala estatal i mundial

Els altres centres de l’Estat que precedeixen a la UPF són la Universitat Autònoma de Barcelona (franja 201-250), les universitats de Barcelona i Politècnica de Catalunya (ambdues a la franja 251-300) i un grup de sis universitats en la franja 301-400: Alacant, Granada, Jaume I, Rovira i Virgili, Sevilla i València.

Les cinc primeres posicions del rànquing corresponen a les universitats d’Oxford (Regne Unit), Stanford, Harvard, Caltech i MIT (totes quatre dels EUA), seguides de Cambridge (Regne Unit). Completen el top ten les universitats de Princeton (EUA), National University de Singapur, ETH Zurich (Suïssa) i el Georgia Institute of Technology (EUA).