Vés enrere Jesús María Silva obté el Humboldt Research Award per la seva trajectòria acadèmica

El guardó que ha obtingut el catedràtic de Dret Penal de la UPF, dotat amb 60.000 euros, suposa un dels reconeixements més prestigiosos que es concedeixen a Europa en l'àmbit de les ciències jurídiques.
23.11.2018

Jesús María Silva Sánchez, catedràtic de Dret Penal del Departament de Dret de la UPF, ha obtingut l’A.v. Humboldt – J.C Mutis Research Award, un guardó que atorga la Fundació Alexander von Humboldt de Berlín (Alemanya), que reconeix la seva carrera investigadora i els seus exepcionals mèrits en recerca i docència en l’àmbit penal.

El guardó, dotat amb 60.000 euros, suposa un dels reconeixements més prestigiosos que es concedeixen a Europa en l’àmbit de les ciències jurídiques. El seu objectiu és valorar els èxits dels investigadors que han fet aportacions fonamentals en la seva disciplina, i dels quals s’espera que continuin obtenint resultats en el futur, així com fomentar la cooperació científica internacional.

El guardó, dotat amb 60.000 euros, suposa un dels reconeixements més prestigiosos que es concedeixen a Europa en l’àmbit de les ciències jurídiques

El professor Silva va rebre recentment la notificació de l’atorgament del premi signada per Hans-Christian Pape, president de la Fundació Alexander von Humboldt, en la qual se’l convida a realitzar projectes i estades de recerca en col·laboració amb acadèmics d’Alemanya en l’àmbit del dret penal.

Expert penalista amb una extensa obra acadèmica

Jesús María Silva Sánchez (Àvila, 1959) és llicenciat en Dret amb premi extraordinari per la UAB (1981) i doctor en Dret per la UB (1985). Després d'una etapa a la Universitat del País Basc, des del 1991 exerceix com a catedràtic de Dret Penal de la UPF, de la qual és codirector del màster en Dret Penal, organitzat conjuntament amb la Universitat de Barcelona.

Director del Grup de Recerca en Dret Penal Econòmic-Empresarial de la UPF, ha dirigit prop de 25 tesis doctorals, és autor d'una trentana de llibres i de més de 150 articles publicats en revistes jurídiques especialitzades. És doctor honoris causa per les universitats Austral d'Argentina, Inca Garcilaso de la Vega i Nacional Mayor de San Marcos de Lima (ambdues de Perú) i d’Atenes (Grècia).

Considerat un dels millors advocats penalistes de l'Estat (és un dels experts més importants en delictes de comissió per omissió), des del 2009 va ser soci i codirector del bufet d'advocats Silva & Molins, del qual actualment és el president del consell acadèmic.

És membre de diversos consells editorials, de redacció i consultius d'una desena de revistes jurídico-penals, així com director a la Pompeu Fabra de la revista electrònica InDret Penal.