Vés enrere Concert amb EyeHarp, música accessible per trencar barreres invisibles

Concert amb EyeHarp, música accessible per trencar barreres invisibles

Interpretat per persones amb dificultats motores mitjançant la pràctica de l’ instrument digital accesible EyeHarp desenvolupat en el Grup de Recerca en Tecnologia Musical. El pròxim 20 d’octubre, a les 12.00 hores, a la Sala Aranyó del campus del Poblenou, s’oferirà aquest concert obert i gratuït com a acte de cloenda del projecte MUSA.

18.10.2018

El projecte Música accessible per trencar barreres invisibles (MUSA), de deu mesos de duració i finançat per l’Obra Social La Caixa dins el programa Art For Change, ha tingut com a objectiu dotar d’habilitats musicals un grup de persones amb dificultats motores mitjançant la pràctica de l’instrument digital accessible EyeHarp, un instrument que permet interpretar peces musicals amb el seguiment de la mirada o el cap.

El resultat d’aquest període de formació i assajos es podrà veure el proper 20 d’octubre, a les 12.00 hores, a la Sala Aranyó de la UPF (Roc Boronat, 138, Barcelona) en un concert obert al públic que integrarà l’EyeHarp amb diferents instruments acústics per interpretar música de diversos estils. La finalitat del projecte és millorar l’autonomia dels participants donant-los l’oportunitat de tocar un instrument musical.

Un projecte d’inclusió social

MUSA és un projecte d'inclusió social que pretén trencar barreres físiques en la pràctica musical gràcies a les noves tecnologies. Aquest projecte, coordinat per la Fundació Phonos en col·laboració amb el Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, compta amb la participació de dues entitats que treballen amb persones amb paràlisi cerebral: la Fundació Catalana de Paràlisi Cerebral i la Fundació Llars de l’Amistat Chesire.

Per altra banda el projecte compta també amb escoles de música en què professors i alumnes se sumen al projecte per crear conjunts musicals amb l’EyeHarp: l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i l’Escola de Municipal Música i Dansa de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental).

L’instrument EyeHarp facilita a persones amb discapacitat motora severa interpretar música a través de la mirada

L’EyeHarp és un instrument digital desenvolupat pel Grup de Recerca MTG de la UPF que facilita a persones amb discapacitat motora severa interpretar música a través de la mirada. Un dels objectius de l’instrument i del projecte és permetre als usuaris tocar en un grup de música, juntament amb altres músics, degut a que l’EyeHarp és un instrument digital que pot emular qualsevol so d’instrument clàssic o modern.

Gràcies a l’EyeHarp els participants han pogut preparar un repertori junt amb d'altres instruments que interpretaran en directe el proper 20 d'octubre a la UPF

Un concert molt especial i obert al públic

El Grup de Recerca MTG convida a un concert molt especial, en què es presentarà el resultat del projecte Música Accessible per trencar barreres invisibles (MUSA), el proper 20 d’octubre, a les 12.00 hores, a la Sala Aranyó del campus del Poblenou (Roc Boronat 138. Barcelona), de la UPF. El repertori compte amb diverses peces musicals amb EyeHarp preparades per ser interpretades juntament amb d’altres instruments. L’entrada al concert és lliure i gratuïta.