Vés enrere Estrena del curtmetratge interactiu Latentes, un projecte incubat a la UPF Starting Lab

Ahir per la tarda, a l’auditori del campus del Poblenou. L’obra va néixer com a Treball de Fi del Grau en Comunicació Audiovisual amb el professor Carles Sora  com a tutor, i,  posteriorment ha estat incubat en la segona edició de la residència de projectes de cultura digital UPF Starting Lab. L’obra estarà en el Teatre Tantarantana, del 27 de desembre al 13 de gener del 2019.

11.10.2018

Ahir, 10 d’octubre, es va estrenar a l’auditori del campus del Poblenou de la UPF, el curt interactiu Latentes, una iniciativa que ha estat incubada en la segona edició de projectes de cultura digital UPF Starting Lab i que va sorgir del Treball de Fi de Grau en Comunicació Audiovisual en el curs 2016-2017 fruit del treball dels alumnes Mireia AragónAnna Cuesta i Adrián Rodríguez,  i que va tenir com a tutor Carles Sora, professor del Departament de Comunicació de la UPF.

Latentes, de curtmetratge web a espectacle audiovisual interactiu

L’argument de Latentes versa sobre un món paral·lel absolutament aliè al nostre en què les interaccions socials són totalment sistematitzades i dictaminades per una societat que agrupa els individus de tres en tres des de la seva infantesa. A aquestes agrupacions se les anomena “nius”​. Aquests nius conviuen i treballen units, compartint experiències similars, hàbits de vida i costums quotidianes. Mila, Vera i Leo, els protagonistes del niu, es començaran a plantejar la seva individualitat arran del moment en què es troben una imatge insòlita, impossible en el seu món: una persona que camina sola pel carrer.

En el curtmetratge l’usuari pot navegar i escollir amb les seves accions el desenvolupament de la història. Es crea una experiència col·lectiva diferent cada dia

En el decurs del curtmetratge l’usuari pot navegar i escollir amb les seves accions el desenvolupament de la història. Durant la residència del projecte a la UPF Starting Lab, l’obra va expandir el seu univers narratiu i de curtmetratge web es va convertir en un espectacle teatral audiovisual interactiu per a tots els públics. Latentes treballa les arts escèniques, les arts visuals i la interacció del públic. Durant l’obra de teatre el públic pot escollir com vol que finalitzi l’obra, creant una experiència col·lectiva que és diferent dia rere dia.

Latentes ha estat seleccionat en la programació de nous codis dramatúrgics de l’espai Àtic22 del  Teatre Tantarantana. Es podrà veure del 27 de desembre al 13 de gener del 2019

Un programa que promou la professionalització de l’alumnat

La incubadora UPF Starting Lab és un programa impulsat per la UPF i el Parc de Recerca Creativa Canòdrom, amb el suport de l'Institut Català de les Empreses Culturals de la Generalitat de Catalunya. Té com a objectiu la incubació dels Treballs Fi de Grau (TFG) en Comunicació Audiovisual i la professionalització dels seus alumnes dins l'especialitat de Comunicació Interactiva de la UPF.  En paraules de Carles Sora, impulsor i creador del projecte i professor del Departament de Comunicació de la UPF: “Es tracta de dotar els joves creatius d’una plataforma d’aprenentatge i treball adequat per desenvolupar propostes molt innovadores del sector audiovisual digital”. La iniciativa, "no només vol potenciar TFG, sinó projectes que surten d’assignatures i treballs tutoritzats per investigadors de la UPF que promouen nous formats innovadors", afegeix Sora.

Latentes ha estat seleccionat en la programació de nous codis dramatúrgics de l’espai Àtic22 del  Teatre Tantarantana i es podrà veure del 27 de desembre al 13 de gener de 2019 al Teatre Tantarantana (C/ de les Flors 22. Barcelona). Les entrades ja estan a la venda a: http://tantarantana.com/production/Latentes/.