Vés enrere Primers passos per a la creació de l’Aliança d’Universitats Europees Capdavanteres en Ciències Econòmiques i Socials

Una nova iniciativa que vol posar en valor la recerca en aquests àmbits i establir ponts de diàleg i sinergies entre institucions punteres d'educació superior.
19.07.2018

El passat dilluns 16 de juliol es van reunir a la Universitat de Mannheim (Alemanya) representants de dotze universitats europees de referència, entre les quals la UPF, per establir les bases de l’Aliança d’Universitats Europees Capdavanteres en Ciències Econòmiques i Socials (ALEUESS, per les seves sigles en anglès).

Es tracta d'una nova iniciativa que vol posar en valor la recerca en aquests àmbits i establir ponts de diàleg i sinergies entre institucions punteres d'educació superior. A la primera trobada va assistir-hi Isabel Valverde, vicerectora de projectes per a la internacionalització de la UPF.

Els objectius de la futura xarxa

Crear un hub paneuropeu de recerca de qualitat en economia i política, fomentant i facilitant projectes de recerca conjunts i col·laboració entre els investigadors de les diferents institucions.

Crear i facilitar sinergies en la concurrència a convocatòries competitives de recerca, especialment pel que fa als ajuts del Consell Europeu de Recerca (ERC) i el proper programa marc europeu de recerca i innovació.

Facilitar la lliure circulació d’investigadors entre diferents institucions, sobretot pel que fa a estudiants de doctorat i a professors i recercadors júnior.

Donar support a les activitats de les institucions membre en temes de desafiaments socials i polítics a Europa.

Convertir-se en una de les principals veus del debat sobre el rol de les ciències socials i econòmiques per a la societat i sobre les polítiques publiques a Europa i al món.

Els membres de la xarxa

La xarxa està formada per universitats especialitzades en recerca amb una mirada particular sobre les ciències econòmiques i socials. Es tracta d’un grup important d’institucions d’educació superior que potencien aquests àmbits i que ho fan obtenint uns resultats molt destacables:

• Central European University (Budapest, Hungary)
  • European University Institute (Florence, Italy)
  • IDC Herzliya (Herzliya, Israel)
  • LSE (London, UK)
  • Mannheim University (Mannheim, Germany)
  • Sciences Po (Paris, France)
  • Stockholm School of Economics (Stockholm, Sweden)
  • Tilburg University (Tilburg, Netherlands)
  • Università Luigi Bocconi (Milan, Italy)
  • Universitat Pompeu Fabra (Barcelona, Spain)