Vés enrere La Càtedra Barcelona-UPF de Política Econòmica Local convoca uns premis a la recerca per a joves investigadors

L’edició 2018 de la convocatòria, adreçada a doctorands i a persones doctorades recentment de qualsevol universitat d'Espanya i de l'estranger, inclou tres premis de 2.500 euros a articles de recerca ja publicats.

18.07.2018

La Càtedra Barcelona-UPF de Política Econòmica Local ha convocat la primera edició de premis a la recerca per a estudiants de doctorat i joves doctors en els àmbits d’especialització que tenen a veure amb els continguts de la Càtedra.

La convocatòria 2018 inclou tres premis a articles de recerca ja publicats, de 2.500 euros cadascun), amb una data límit de presentació dels treballs que finalitza el 5 de setembre. Els articles, en català, castellà o anglès, es poden trametre a la Càtedra per correu electrònic ([email protected]), acompanyats d’altra documentació que s’especifica a la web.

La convocatòria 2018 inclou tres premis a articles de recerca ja publicats, dotats amb 2.500 euros cadascun, amb una data límit de presentació dels treballs que finalitza el 5 de setembre.

Els projectes s’han de centrar en alguna de les àrees temàtiques següents: l’impacte sobre l’activitat econòmica i l’ocupació de la gestió econòmica, financera i fiscal dels ens locals; les polítiques orientades a generar un entorn adequat per a l’activitat econòmica; les estratègies i els programes vinculats, d’una banda, a les polítiques de promoció econòmica i de suport a sectors estratègics de la metròpoli de Barcelona, i de l’altra, a la millora de les condicions laborals i de polítiques de foment de l’ocupació.

Altres àmbits sobre els quals poden tractar els treballs són: la territorialització de les polítiques econòmiques i la coproducció amb la ciutadania, l’impacte sobre l’activitat econòmica i l’ocupació de la gestió de les àrees finalistes dels ens locals, i finalment, els mecanismes de concertació econòmica i social locals i de cooperació intermunicipal i supramunicipal.

Qui hi pot participar i quins són els criteris d’avaluació?

Els candidats han d’estar matriculats (en el moment de la presentació del formulari de sol·licitud) en un programa de doctorat d’una universitat de Catalunya o en qualsevol programa de doctorat d’universitats espanyoles o estrangeres. No obstant això, en aquesta convocatòria 2018, els doctors que han defensat amb èxit la seva tesi després del 30 de juny del 2017 també hi poden participar.

Tres membres del Consell Assessor de la Càtedra avaluaran els treballs presentats, a partir de tres criteris d’avaluació: qualitat i la coherència científica de l’assaig (50%); aplicabilitat dels resultats (30%) i noves perspectives de coneixement (20%). La resolució del premi es publicarà abans del 5 de novembre del 2018 a la web de la Càtedra, i les persones premiades seran convidades a presentar els seus treballs en un acte públic.

Els tres principals criteris d'avaluació seran la qualitat i la coherència científica; l'aplicabilitat dels resultats i les noves perspectives de coneixement

La Càtedra Barcelona-UPF de Política Econòmica Local, creada per l’Ajuntament de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, és un instrument que vol impulsar l’activitat econòmica de la ciutat i la seva àrea metropolitana, potenciant l’empoderament de la ciutadania i el reequilibri entre territoris, per tal d’assolir un model just de desenvolupament econòmic des de la perspectiva de l’economia plural. El foment de la docència, la recerca i la difusió de coneixements en l’àmbit de la política econòmica local i la seva transferència cap a les polítiques publiques, per a la seva millora, es troben entre els seus objectius principals.

Recentment va convocar la primera edició dels ajuts a la recerca sobre política econòmica local en l’àmbit metropolità de Barcelona. Dotats amb un total de 99.000 euros.