Vés enrere 2a conferència del projecte HEIRRI a Viena: “Educació per a una societat responsable, transformant les universitats a través de la RRI”

L'esdeveniment es va centrar en el debat sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de RRI, així com en la presentació del treball realitzat durant els gairebé tres anys de projecte.

04.05.2018

La segona i última trobada del projecte HEIRRI celebrada a Viena el 27 d'abril va reunir a 150 persones de 43 països sota el títol "Educació per a una societat responsable, transformant les universitats a través de la RRI”.

Professionals de tot el món es van reunir a Viena i el resultat va ser una conferència enriquidora i estimulant, plena de participació i sessions interactives. L'esdeveniment va comptar amb tres xerrades principals: Rolf Tarrach (Associació Europea d'Universitats), Melanie Smallman (University College London) i Vincent Blok (Universitat de Wageningen). A més, va haver-hi una sessió de pòsters amb 13 participants i una sessió de speed-dating amb 17 iniciatives.

La conferència va ser un gran èxit. Els participants van expressar les seves opinions positives a través de Twitter (podeu veure la compilació de tuits en aquest enllaç) i també personalment a molts representants del projecte. El contingut va estar molt ben planificat i les discussions i les iniciatives que van tenir lloc van ser molt rellevants.

Ara que el projecte HEIRRI s'acosta cada vegada més al seu final, aquesta conferència ha estat la millor ocasió per presentar el treball realitzat, com un primer llançament dels programes de formació de HEIRRI, que ja estan disponibles a la web de RRI Tools. L'esdeveniment també va ser una gran oportunitat per consolidar la comunitat compromesa amb l'ensenyament de pràctiques responsables en recerca i innovació. La conferència va ser organitzada per Ecsite, la xarxa europea de centres de ciència i museus, juntament amb el suport local de la Science Centre Network.

L'equip de HEIRRI es va reunir el dia anterior a la conferència per celebrar una reunió interna i preparar-se per a l'intens dia que s'aveïnava. Representants de les institucions del consorci, juntament amb membres dels Consells Assessors de HEIRRI, es van reunir en les instal·lacions de l’IHS.