Vés enrere Un nou curs obert i en línia mostrarà la cultura i la societat de Catalunya

Un nou curs obert i en línia mostrarà la cultura i la societat de Catalunya

"Conèixer Catalunya: Introducció a la Llengua, la Cultura i la Societat Catalanes" és el nou MOOC ofert per la UPF, sota la coordinació de la Càtedra Pompeu Fabra. El curs, que ja té les inscripcions obertes, s’iniciarà el 2 d’abril.

06.02.2018

Conèixer Catalunya: Introducció a la Llengua, la Cultura i la Societat Catalanes és el títol del nou MOOC de la UPF, que té com a objectiu presentar la llengua i la cultura catalanes a totes les persones interessades per conèixer l'organització, la història i les característiques més rellevants de Catalunya.

És especialment adequat per als estudiants estrangers que s'incorporen a la universitat catalana.

Aquest curs en línia, obert i massiu, té una durada de tres setmanes (del 2 al 23 d'abril de 2018) i s'impartirà íntegrament en anglès des de la plataforma FutureLearn. La inscripció al MOOC ja és oberta.

Teresa Cabré, catedràtica emèrita de la UPF i directora de la Càtedra Pompeu Fabra, és la coordinadora del MOOC, que és conduït pel reconegut escriptor i traductor Màrius Serra.

"Conèixer Catalunya" s'emmarca en l'ampli ventall d'activitats de l'Any Pompeu Fabra 2018, impulsat per la Generalitat de Catalunya, que commemora el 150 aniversari del naixement de Fabra i el centenari de la Gramàtica Catalana.

Tres mòduls impartits per un equip multidisciplinari de professors de la UPF

El curs està format per tres mòduls, cadascun dels quals s'estructura en diverses unitats de temàtica similar. El primer mòdul tracta sobre l'economia i els principals motors de coneixement, i està format per les unitats d'economia i societat i la d'Estat del benestar.

En el segon mòdul es tracta la història, la política i els mitjans de comunicació i a les seves respectives unitats es posa èmfasi en els orígens mil·lenaris de Catalunya i en l'espai comunicatiu català.

El tercer mòdul tracta de la llengua, la literatura, l'art i la cultura: en la primera unitat d'aquest mòdul es parla d'història, l'evolució i les característiques de la llengua catalana; en la segona, dels moviments literaris i les obres més rellevants de les principals expressions artístiques i culturals del país.

Per abordar aquesta àmplia diversitat de temes, el MOOC compta amb un equip de professors de la UPF de diferents departaments: Oriol Amat i Guillem López Casasnovas (Economia i Empresa), Teresa Cabré i Enric Gallén (Traducció i Ciències del Llenguatge), Josep Gifreu (Comunicació), Eva March (Humanitats) i Tomàs de Montagut (Dret).

Aquest curs amplia el catàleg de MOOC de la Universitat, que ja ha superat la xifra de 200.000 inscrits.