Vés enrere El suplement Cetrencada, que es reparteix amb el diari El Punt Avui, arriba al número 50

L’elaboren els estudiants de tercer del grau en Periodisme en el marc de l’assignatura Taller Integrat de Periodisme. Sota la mateixa marca també produeixen continguts per a mitjans audiovisuals i digitals.

04.12.2017

Cetrencada, el suplement en paper elaborat per estudiants del grau en Periodisme de la Facultat de Comunicació de la UPF, va publicar el passat 23 de novembre el número 50. Es tracta d’una publicació mensual que el diari El Punt Avui s’encarrega de distribuir, fruit d’un conveni de col·laboració amb la Universitat.

El produeixen i l’editen els estudiants de tercer curs en el marc de l’assignatura Taller Integrat de Periodisme. Durant dos mesos, es reparteixen les diverses funcions d’una redacció i treballen conjuntament per preparar dos números per grup. Cadascun inclou un reportatge, una pàgina de cròniques, una entrevista, una agenda, una contra i una pàgina dedicada a la presentació de personatges, que ells mateixos elaboren sota la supervisió dels professors.

El suplement forma part de la marca Cetrencada, un projecte de comunicació multiplataforma ideat a la Facultat amb l’objectiu de crear una redacció integrada on els estudiants treballin les quatre modalitats informatives com si estiguessin en un entorn professional: premsa escrita, televisió, ràdio i Internet.

Per aquest motiu, al llarg del curs els estudiants també produeixen contingut televisiu, a partir d’un conveni amb betevé. Treballen els diferents elements del llenguatge audiovisual i l’edició i gravació de vídeos amb l’objectiu de preparar quatre magazins que s’emeten posteriorment pel canal. Alhora, també elaboren dos informatius que es publiquen a Internet.

En col·laboració amb Barcelona FM, fan càpsules informatives que s’emeten per ràdio. D’aquesta manera, estan en contacte amb els programes d’edició d’àudio i el llenguatge radiofònic, a més de treballar la locució.

Finalment, aprenen a redactar i a construir un relat combinant el llenguatge digital, l’àudio, el vídeo i les eines interactives a partir de reportatges interactius que produeixen i publiquen a Internet, gràcies a un acord amb VilaWeb.

Una assignatura per formar professionals polivalents

La Universitat va decidir fa uns anys introduir l’assignatura al pla docent amb l’objectiu d’entrenar els estudiants en els diferents llenguatges per transmetre informació en múltiples plataformes. A més, per donar una projecció real als productes informatius i tenir contacte amb l’entorn professional, va signar convenis de col·laboració amb quatre mitjans catalans destacats.

Els estudiants viuen l’experiència de simular una redacció actual d’un mitjà gràcies a la redacció integrada, un espai dins de la pròpia Universitat que pot acollir simultàniament fins a 70 estudiants. Inclou ordinadors i impressores, locutoris de ràdio i sales de control i platós de televisió per treballar en les diferents plataformes des d’un mateix espai.

Fa més de 6 anys que va sortir el primer número de Cetrencada. En aquest temps gairebé 500 alumnes han cursat l’assignatura i han viscut l’experiència immersiva. A més, aquest últim número coincideix amb els 25 anys dels estudis en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra.