Vés enrere La política municipal entra a la Universitat

La política municipal entra a la Universitat

La Facultat de Ciències Polítiques i Socials i Alcaldes.eu organitzen un cicle de diàlegs per acostar la figura política de l'alcalde als estudiants, una de les més properes al ciutadà. La iniciativa compta amb el suport de El Punt Avui.

29.11.2017

La Facultat de Ciències Polítiques i Socials i Alcaldes.eu organitzen un cicle de diàlegs per acostar la política local a la comunitat universitària. La iniciativa, que compta amb el suport de El Punt Avui, té per objectiu donar a conèixer la figura política de l’alcalde als estudiants, una de les més properes al ciutadà.

La sessió inaugural del cicle tindrà lloc el 30 de novembre, a les 13.00 hores, a la sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella. La primera trobada comptarà amb la presència de Miquel Buch, president de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i alcalde de Premià de Mar; Xavier Roca, director editor d’Alcaldes.eu, i Miquel Salvador, degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la UPF. Eduard Berraondo, periodista de El Punt Avui, serà l’encarregat de moderar la sessió.

El cicle és una proposta oberta a tota la ciutadania, i en especial a la comunitat UPF, i està previst que abordi temes com l’activitat quotidiana dels alcaldes o la seva relació amb la ciutadania, l’administració pública, el món acadèmic o el sector productiu.

El programa de diàlegs es portarà a terme cada quinze dies, fins al mes de juny. Cada sessió tindrà una durada de dues hores i està previst que els protagonistes tinguin perfils diversos per representar al màxim les diferents visions del territori: alcaldes de grans capitals, de pobles petits, dones alcaldesses, amb responsabilitats supramunicipals, membres d’associacions municipalistes…

Col·laborar per potenciar el debat i el coneixement en la governança municipal

La UPF i Alcaldes.eu van signar un conveni de col·laboració el passat 2015 per potenciar esdeveniments i publicacions promogudes per aquesta plataforma transmèdia de l’àmbit de la gestió municipal catalana. L’objectiu comú és impulsar la recerca i les pràctiques acadèmiques en aquest àmbit a la Universitat.

Els principals resultats de la col·laboració assolits fins ara han estat l’organització d’un cicle de conferències amb els alcaldes de les quatre capitals catalanes el juny del 2016; la participació de representants de la UPF a la convenció anual d’Alcaldes.eu, o l’activació de contractes de pràctiques laborals per a estudiants de la Universitat.