Vés enrere Arriba l’onzena edició de l’Escolab a la UPF

Arriba l’onzena edició de l’Escolab a la UPF

Una desena de tallers i visites permetran a estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius endinsar-se en la recerca que es fa als campus del Poblenou, del Mar i de la Ciutadella de la Universitat.

27.09.2017

La UPF obre amb força les seves portes als estudiants de secundària i de cicles formatius que participen en la onzena edició de l'Escolab. Un total d’onze propostes, entre les quals s’hi troben visites i tallers, faran que els estudiants coneguin de primera mà la recerca que es porta a terme a la universitat.

Les activitats d’Escolab tindran lloc entre l’octubre del 2017 i l’abril del 2018, i la majoria de les que organitza la UPF ja estan cobertes: les inscripcions a les sessions, totes elles gratuïtes i amb places limitades, van començar el 6 de setembre, amb un sistema d’assignació per sorteig.

Escolab 2017

Els tallers al campus del Mar

El campus del Mar acollirà un total de sis tallers, centrats en l’activitat dels diversos grups de recerca del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, i que permetran conèixer les instal·lacions de la Universitat, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), els centres que el componen i el dia a dia dels seus investigadors.

Els tallers al campus de Ciutadella

El campus de la Ciutadella acollirà cinc dels tallers del programa d’Escolab d’enguany, centrats en els moviments socials, les excavacions arqueològiques i el comportament dels éssers humans en la presa de decisions:

• Si les societats estan vives, es mouen” permetrà conèixer l’activitat del Centre d’Estudis sobre Moviments Socials (CEMS), amb especial atenció a aquests moviments de la ciutadania i la seva incidència en les transformacions socials (tres sessions amb dates a convenir).
  • De l’excavació arqueològica al laboratori” posarà el focus en el Laboratori d’Arqueologia: els estudiants aprendran què és una excavació arqueològica i quin és el treball posterior, al laboratori, d’anàlisi i interpretació de dades (tres grups, els dies 10 i 24 de novembre del 2017 i el 18 de gener del 2018).
  • Decisions quotidianes i principis microeconòmics a través d’experiments”, es centra en el Laboratori d’Economia Experimental, en què els microeconomistes estudien els comportaments dels éssers humans en les seves decisions diàries (tres grups, amb dates a convenir).

Els tallers al campus de Poblenou

• Aplicacions d’enginyeria biomédica”, a càrrec de l’Escola Superior Politècnica (ESUP), introduirà als estudiants en el món de l'enginyeria biomèdica, a través de diverses aplicacions desenvolupades pels grups de recerca del Departament de Tecnologies de la Innovació i les Comunicacions (quatre sessions, el 23 de febrer del 2018).
  • Aplicacions d’enginyeries TIC a la UPF”, a càrrec de l’Escola Superior Politècnica (ESUP), permetrà als alumnes explorar les enginyeries de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) a través del plantejament de quatre problemes que els alumnes resoldran fent ús d'aplicacions o eines desenvolupades específicament per aquest tema (quatre sessions el 22 de febrer del 2018).

EscoLab és una iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona coordinada pels programes Barcelona Ciència, de l’Institut de Cultura de Barcelona, i Cultura Científica, de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, amb la participació dels centres de recerca que ofereixen les diverses activitats. Enguany, Escolab ofereix prop de 200 propostes diferents, de la mà d'investigadors de 70 grups d’investigació d’universitats, centres de recerca, hospitals i empreses, disposats a satisfer la curiositat de l’alumnat.