Vés enrere Comencen les fases locals de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat amb rècord de centres participants

La UPF acull una de les fases locals d’aquesta competició els dies 26 i 27 de gener al campus de la Ciutadella on s’escollirà el centre representant de la Universitat en la fase final

25.01.2023

La UPF organitza, un any més, una de les fases locals de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, una iniciativa de la Xarxa Vives d'Universitats, que tindrà lloc els dies 26 i 27 de gener al campus de la Ciutadella.

La competició dialèctica cerca potenciar l'ús de la paraula, el diàleg i l'intercanvi d'idees, així com crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular. I enguany, els estudiants debatran sobre la qüestió: «Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?». Un tema polèmic i d’actualitat on hauran de defensar tant la posició a favor com la posició en contra.

En la fase local de la UPF hi participen 120 alumnes de 24 centres: l’IES Ramon Turró i Darder, Escola Pia Calella, Col·legi Santo Ángel, Institut el Cairat, Institut Caterina Albert, INS Joan Mercader, Institut Marianao, INS Lluís Domènech i Montaner, Escola Ginebró, Institut Josefina Castellví, Institut Josep Serrat i Bonastre, Institut de Lliçà, INS Pompeu Fabra de Badalona, INS Torre Roja, IESA Institut del Teatre, Saint Nicholas School, Institut Teresa Pàmies, Creixen Goar Viladecans, Institut Forat del Vent, Aula Escola Europea, Escola Meritxell, Escola Pia Caldes de Montbui, Col·legi Badalonés i l’Escola Mare de Déu de Núria. El jurat que els valorarà està format per 28 membres de la Universitat (estudiants, alumni, PAS i PDI) amb experiència demostrada en oratòria i lligues de debat.

L’edició d’aquest 2023, globalment, suma el major nombre de centres inscrits en la competició, amb un total de 194 equips i prop de 5.000 alumnes. A la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat participa l'alumnat de 4t d'ESO, Batxillerat (i equivalents) i FP d'entre 15 i 18 anys de Catalunya, el País Valencià i Andorra. Els centres escolars s’inscriuen com a participants en una universitat de la Xarxa Vives on disputaran la fase local amb centres de la mateixa demarcació geogràfica. En aquesta fase local es classificarà l’equip que representarà a la universitat en la fase final de la competició. La fase final tindrà lloc del 22 al 24 de març a la Universitat de València.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una iniciativa de la Xarxa Vives d'Universitats. A Catalunya compta amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; al País Valencià amb la coorganització d’Escola Valenciana i el suport de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana; i amb la col·laboració del Govern d’Andorra.

04. Educació de qualitat

Per a més informació