Vés enrere Arcadi Navarro, nou secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya

L’actual director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF i cap de l’Evolutionary Genomics Lab de l'Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) encapçalarà aquesta secretaria vinculada al Departament d’Empresa i Coneixement.

19.01.2016

Arcadi Navarro, responsable de la Unitat de Coordinació Acadèmica de l’àmbit de Ciències de la Salut i de la Vida i director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, ha estat nomenat nou secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, en el marc dels nomenaments que avui ha portat a terme el Govern català.

Arcadi Navarro se situa al capdavant de la Secretaria d’Universitats i Recerca, que juntament amb la secretaria d’Empresa i Competitivitat i la Secretaria General, formen el Departament d’Empresa i Coneixement, l’estructura del qual ha estat aprovada a través d’un decret.

En exercici del seu càrrec, Arcadi Navarro es responsabilitzarà dels afers relacionats amb les universitats, la qualitat del sistema universitari, el foment de la recerca i aquelles beques que no siguin competència del Departament d’Ensenyament.

Aquesta Secretaria serà la responsable de la planificació, direcció i execució de les polítiques del Govern en aquests àmbits. Tindrà com a ens adscrits l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya i l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i Recerca (AGAUR).

Arcadi Navarro i Cuartiellas (Sabadell, 1969) és llicenciat en Biologia i doctor en Genètica (1998) per la Universitat Autònoma de Barcelona. El 1999 va fer una estada com a investigador postdoctoral a l’Institute of Cell, Animal and Population Biology de la Universitat d'Edimburg (Escòcia), on va treballar en genètica de poblacions.

Va entrar a la UPF el 2002 com a becari d'investigació dins del programa Ramón y Cajal i el 2006 s’hi va establir com a professor d'investigació ICREA. L’any 2010 va passar a ser catedràtic de Genètica.

Va ser vice-director de l’ Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) entre els anys 2008 i 2013, i des del 2013 es el director del DCEXS-UPF, que l'octubre del 2015 va obtenir l'acreditació d'excel·lència María de Maeztu. Dins aquest departament va ser el coordinador del Programa de Biologia Evolutiva i Sistemes Complexos (2009-2013)

Actualment dirigeix l’Evolutionary Genomics Lab de l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE, CSIC-UPF)) i les seves línies de recerca són l’evolució del genoma, la genòmica computacional, la diversitat del genoma humà i l’arquitectura genòmica de trets complexos.

Arcadi Navarro és el director del Genomic Diversity and Population Genomics Node de l’Institut Nacional de Bioinformàtica i secretari de la junta directiva de l’Associació Bioinformatics Barcelona BIB.

Des de l’any 2013 col·labora amb el Centre de Regulació Genòmica (CRG) per dur a terme estudis que relacionen genotips i fenotips. En aquest centre dirigeix l’equip EGA@Barcelona, la instal·lació a la capital catalana de la base de dades de l’European Genome-phenome Archive.

Altres nomenaments de persones vinculades a la UPF

Consellers

• Toni  Comín, conseller de Salut, postgraduat en Humanitats.
  • Jordi  Jané, conseller d'Interior, professor de Dret Constitucional.
  • Carles Mundó, conseller de Justícia, graduat en Dret i president de la Comissió Acadèmica del Consell Social.
  • Neus  Munté, consellera de Presidència, màster en Dret Públic i Organització Administrativa (UPF-IDEC).

Secretaris generals

• Josep M. Jové, secretari general del Departament de la vice-presidència d'Economia i Hisenda, llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials.
  • Joaquim Nin, secretari general de la Presidència, postgraduat en Política i Govern.

Secretaris, directors generals i altres càrrecs

• Elsa Artadi, directora general de Coordinació Interdepartamental, llicenciada en Economia.
  • Xavier Bernadí, director general de Dret i d’Entitats Jurídiques, doctor en Dret i professor associat.
  • Albert Castellanos, director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació, llicenciat en Economia.
  • David Elvira, director del Servei Català de la Salut, llicenciat en Economia i professor associat.
  • Jordi Foz, secretari de Transparència, de Govern Obert i de Contractació Pública, màster en Dret Públic i Organització Administrativa, UPF-IDEC.
  • Joan Guix, secretari de Salut Pública, professor visitant dels màsters en Salut Pública i en Polítiques Públiques i Socials (UPF-Johns Hopkins).
  • Marta Macías, directora de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, màster en Dret d’Empreses i Fundacions, UPF-IDEC.
  • Josep Rius, director de l'Oficina de la Presidència, postgraduat en Direcció i Gestió d'Institucions, Empreses i Plataformes Culturals, UPF-IDEC.
  • Agnès Russiñol, directora de l’Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció, llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració i Periodisme.
  • Marta Subirà, secretària de Medi Ambient i Sosteniblitat, llicenciada en Dret i postgraduada en Comunicació Corporativa i Institucional, UPF-IDEC.
  • Bernat Valls, director general d'Acció Cívica i Comunitària, postgraduat en Direcció del Desenvolupament Econòmic Local, UPF-IDEC.