Vés enrere Arcadi Navarro agraeix el reconeixement que suposa rebre l'acreditació "María de Maeztu" com a Unitat d'Excel·lència en Recerca

El director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF va recollir ahir la distinció del Ministeri d'Economia i Competitivitat acompanyat de Jaume Casals, rector de la Universitat.
16.07.2015

D'esquerra a dreta: Arcadi Navarro, Carmen Vela i Jaume CasalsEl director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF i el rector Jaume Casals van recollir ahir de la mà de Carmen Vela, secretària d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació, la distinció "María de Maeztu" que acredita el DCEXS com a Unitat d'Excel·ència en Recerca.

El reconeixement, que implica un finançament de 500.000 euros anuals durant quatre anys, és una nova modalitat de distinció que ajuda a visibilitzar la recerca de qualitat que es porta a terme en estructures organitzatives més petites que els centre, ubicades sobretot en universitats, i complementa les distincions "Severo Ochoa, destinades als centres de recerca.

Arcadi Navarro, en el parlament d'agraïment, va destacar que "la majoria de la recerca a Espanya es fa a les universitats i amb les distincions "María de Maeztu" es reconeix per primera vegada que també poden fer recerca de gran impacte i qualitat". D'altra banda, va afirmar que "la consideració defineix aquestes distincions. Consideració cap a les persones que fan una bona recerca; consideració cap a les unitats i els centres que, amb imaginació i agilitat, la fan possible; consideració en el sentit de reconeixement, deferència, potser fins i tot respecte, cortesia i gentilesa". Finalment, el director del DCEXS va assegurar que "gràcies a actes com aquests, d'aquí a uns anys sabrem reconèixer el període actual com el d'una edat d'or en la història de la ciència a Espanya".

Els centres i unitats distingits ahir, vuit en total, destaquen, segons la Secretaria d'Estat d'I+D+i, tant per l'impacte internacional de les contribucions científiques que realitzen, com per la seva capacitat innovadora i la seva intensa relació amb l'entorn social i econòmic. A més a més, són institucions de referència mundial capaces d'atraure talent internacional.

Altres e-notícies relacionades:

El Departament de Ciències Experimentals i de la Salut reconegut com a Unitat d'Excel·lència "María de Maeztu" pel Ministeri d'Economia i Competitivitat