Vés enrere La Barcelona International Summer School t'ajuda a treure el màxim rendiment de l'estiu

La quarta edició de la BISS proposa disset cursos, en format presencial i en línia, per enriquir el currículum dels estudiants en classes internacionalitzades.

23.02.2021

La UPF organitza per quart any consecutiu la Barcelona International Summer School (BISS), un programa per a estudiants de cursos avançats i que té per objectiu enriquir el seu currículum amb assignatures interdisciplinàries impartides en classes internacionalitzades. Els cursos estan oberts a estudiants de la UPF i també d'universitats d’altres països. Les classes tindran lloc entre el 5 i el 30 de juliol.

La BISS és un programa fonamental en l’estratègia internacionalitzadora de la UPF. Des dels seus inicis, ha consolidat el seu caràcter innovador i interdisciplinari, que s’ha inspirat en el principi d’internacionalització a casa.

L’oferta consta de disset assignatures amb una durada d’entre una i quatre setmanes. A assignatures que s’han impartit en les darreres edicions sobre temes com la justícia social, la innovació, el Brexit, la sostenibilitat, la creació de projectes audiovisuals i la intel·ligència artificial, s’hi afegeixen enguany noves àrees d’estudi. S’amplia el catàleg amb cursos que exploraran la salut global i el benestar, les interrelacions entre l’ètica i l’esport, la música vista des de la neurociència, les perspectives innovadores sobre l’economia i el dret i l’ús de la ciència ciutadana.

A hores d’ara, està previst que alguns d’aquests cursos es facin en format presencial al campus de la Ciutadella, mentre la resta seran en format en línia. Les assignatures tenen reconeixement de crèdits de Formació Transversal de Lliure Elecció (ECTS), i s’impartiran en anglès o castellà.

“És una formació avançada en els punts forts acadèmics de la Universitat i compta amb la participació de membres destacats del cos docent de la UPF, que compatiran les seves actuals línies de recerca amb els estudiants que hi participin”

Com explica Isabel Valverde, vicerectora per a projectes per a la internacionalització, “la BISS aporta una formació avançada en els punts forts acadèmics de la Universitat i compta amb la participació de membres destacats del cos docent de la UPF, que compartiran les seves actuals línies de recerca amb els estudiants que hi participin”.

A més a més, Valverde destaca que “els més de 600 d’estudiants que han participat a la BISS des de la primera edició, el 2018, coincideixen que l’experiència els ha convidat a reflexionar sobre els temes tractats a cada curs, des de nous enfocaments, enriquint-los amb les perspectives d’altres disciplines i de diferents cultures acadèmiques aportades pels estudiants d’altres països”.

Les places són limitades i s’acceptaran per ordre d’arribada. El procés de sol·licitud pels estudiants de la UPF es tramita a través de la matrícula de Formació Transversal de Lliure Elecció, els dies 9 i 10 de març i del 15 d’abril al 15 de juny de 2021. Els estudiants que no formen part de la comunitat UPF s’hi poden inscriure des d’ara fins al 15 de juny de 2021. També s'han previst sessions informatives al principi del tercer trimestre.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació