Vés enrere Ricardo Robles, investit doctor honoris causa per la Universitat de Chiclayo de Perú

El catedràtic de Dret Penal de la UPF, va rebre el seu tercer doctorat honoris causa d’una universitat peruana el passat 19 de juny. En el decurs de la mateixa cerimònia, Ivó Coca Vila, professor lector de Dret Penal de la Universitat, va ser distingit amb el títol de professor honorari.

10.07.2019

Ricardo Robles Planas, catedràtic de Dret Penal de la Universitat Pompeu Fabra, va ser investit doctor honoris causa per la Universitat de Chiclayo (Perú), en el decurs d’una cerimònia acadèmica que va tenir lloc el 19 de juny. Es tracta del tercer doctorat honoris causa que el professor de la UPF obté d’una universitat peruana, despés de ser distingit per les universitats de Los Ángeles de Chimbote (2015) i de San Pedro (2016).

En el decurs del mateix acte, presidit per Alberto Felipe Ortiz, rector de la institució peruana, es va concedir el títol de professor honorari a Ivó Coca Vila, professor lector de Dret Penal de la UPF. D’aquesta manera, la Universitat de Chiclayo reconeix els dos docents del Departament de Dret de la Universitat Pompeu Fabra pels seus mèrits acadèmics, ètics i humanístics.

La Universitat de Chiclayo va reconèixer els mèrits acadèmics, ètics i humanístics de Ricardo Robles i d'Ivó Coca

La laudatio de Ricardo Robles Planas va anar a cura de de Lito Becerra Angulo, degà de la Facultat de Dret i Educació de la Universitat de Chiclayo. En les seves paraules, el degà va afirmar: “Qui coneix el professor Robles Planas pot donar fe del seu tarannà, constància i rigorositat com a persona i com a estudiós del Dret penal; qualitats que, de totes totes, li atorguen mèrits suficients per a la distinció amb la qual avui tenim el privilegi de guardonar-lo".

Alguns dels aspectes de la trajectòria acadèmica de Ricardo Robles que es van destacar en la laudatio van ser el fet de ser un dels primers deixebles de Jesús Maria Silva, catedràtic de Dret Penal de la UPF, qui li va dirigir la tesi, titulada “Participación en el delito: fundamento y límites” (2001), o el seu càrrec de coordinador del Màster en Dret Penal, impartit conjutament per la UPF i la UB.

Entre les principals línies de recerca de Ricardo Robles, Lito Becerra Angulo va destacar les centrades en la dogmática de la part general de dret penal, la teoria del delicte, la imputació objectiva, l’autoria i participació; la justificació; el dret penal econòmic o la política criminal. “En tots aquests camps els seus treballs són referents i en ocasions han estat acollits per la jurisprudència espanyola i peruana”, va afirmar Lito Becerra Angulo.

El degà també va repassar l’àmplia producció científica de Ricardo Robles, la seva vinculació amb Alemanya (que el converteix en un dels penalistes espanyols amb major presencia doctrinal al país germànic), la seva posició com a membre del comité científic de Goltdammer’s Archiv für Strafrecht, la revista de dret penal més antiga del món, així com els estrets vincles que manté amb diverses universitats i institucions de països llatinoamericans.

Per a més informació

Notícia publicada per: