Vés enrere Acte homenatge al professor jubilat Jorge Malem (25.06.19)

Acte homenatge al professor jubilat Jorge Malem (25.06.19)

04.07.2019

El passat 25 de juny va tenir lloc l'homenatge per part del Departament de Dret al Catedràtic de Filosofia del Dret Jorge F. Malem Seña, donada la seva imminent jubilació. El Professor Malem va ser un dels iniciadors de la Universitat Pompeu Fabra en 1990. Va realitzar els seus estudis de la carrera de Dret a la Universitat Nacional del Còrdova (República Argentina) i per motius polítics va haver d'exiliar-se a Barcelona l'any 1976. A la Universitat Autònoma de Barcelona va obtenir el títol de Doctor en Dret i posteriorment la plaça de professor titular de Filosofia de Dret. Posteriorment, va ingressar a l'Estudi General de Girona com a pas previ a la seva incorporació a la UPF. Els seus treballs sobre desobediència civil, corrupció i el paper de la judicatura, entre d'altres, són de referència ineludible i les seves innombrables conferències i cursos per universitats i organismes professionals iberoamericans, públics i privats, testifiquen la influència que han exercit en la pràctica jurídica. A més d'altres mèrits docents i de transferència de coneixement, mereix ressenyar la seva tasca d'internacionalització de l'àrea de Filosofia del Dret de la UPF.