Vés enrere Richard L. Revesz obrirà el curs acadèmic 2016-2017 de la Universitat Pompeu Fabra

"Regulation and Rationality" és el títol de la lliçó inaugural que impartirà el professor Lawrence King de Dret i degà emèrit de la New York University School of Law, en un acte que tindrà lloc el 26 de setembre, al migdia, al campus de la Ciutadella.
23.09.2016

" Regulation and Rationality" és el títol de la lliçó inaugural que impartirà  Richard L. Revesz, professor Lawrence King de Dret i degà emèrit de la New York University School of Law, en el decurs de l'acte acadèmic d'obertura del curs 2016-2017 de la UPF.

L'acte, que es podrà seguir en directe a través de la web institucional, tindrà lloc el dilluns,  26 de setembre, a les 12.00 hores, a l'auditori del campus de la Ciutadella, presidit per  Jaume Casals, rector de la UPF.

Hi seran presents Arcadi Navarro, secretari d'Universitats i Recerca del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya;  Miquel Àngel Essomba, comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona; Josep Pallarès, director general d'Universitats; Mercè Jou, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya, i Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

En el decurs de l'acte es lliuraran els  premis del Consell Social de la UPF (a la qualitat en la docència, a la transferència de coneixement, i a la iniciativa i a la innovació en l'administració i serveis), a més del premi als guanyadors de la tercera edició del C oncurs de Projectes de Responsabilitat Social Universitària, impulsat pel Consell Social i el vicerectorat en Responsabilitat Social i Promoció.

Expert en dret i regulació del medi ambient

Richard L. Revesz (Buenos Aires, Argentina 1958) és una de les veus més importants dels EUA en els camps del dret i de les polítiques de regulació mediambientals. El seu treball se centra en l'ús de l'anàlisi cost-benefici en la conformació de la regulació administrativa i ambiental, l'assignació de responsabilitats de regulació en un sistema federal i el disseny de règims de responsabilitat per a la protecció del medi ambient.

Revesz es va graduar (cum laude) en Enginyeria Civil i Administració Pública a la Universitat de Princeton, i posteriorment va obtenir el màster en Enginyeria Mediambiental al Massachusetts Institute of Techology (MIT). Va ampliar els seus estudis a la Yale Law School, on es va graduar en Dret, uns anys en què va ser editor en cap del Yale Law Journal.

Després d'una etapa vinculat a diversos organismes judicials dels EUA, el 1985 es va incorporar com a docent a la NYU School of Law, on el 2001 va ser nomenat  professor Lawrence King de Dret. Ha estat professor visitant a la Princeton's Woodrow Wilson School of Public and International Affairs, a la Harvard Law School, a la Yale School i al Graduate Institute for International Studies a Ginebra (Suïssa).

Va ser degà de la NYU School of Law entre els anys 2002 i 2013, un període durant el qual va incrementar el professorat a temps complert i va ampliar el campus amb nous edificis, centres i instituts. Així mateix, va potenciar i engegar diversos programes de beques, com el Root-Tilden-Kern o l'AnBryce, per donar suport a estudiants d'entorns socioeconòmics desafavorits.

Des del 2014, Richard L. Revesz és el director de l 'American Law Institute, l'organització independent líder als EUA en la producció de treballs acadèmics per modernitzar i millorar l'àmbit del dret. És membre del Comitè de Ciència, Tecnologia i Dret de la National Academy of Sciences. També pertany a l'Acadèmia Americana d'Arts i Ciències i és membre del Consell de Relacions Exteriors.

A Retaking Rationality: How Cost-Benefit Analysis Can Better Protect the Environment and Our Health (Oxford University Press, 2008), Revesz, juntament amb Michael Livermore, advoquen per un enfocament més racional de l'anàlisi cost-benefici i de la regulació: sostenen que l'anàlisi econòmica de les lleis podria ser utilitzada pels ecologistes i altres grups progressistes per reforçar la política i les regulacions ambientals de la salut pública.

Com a conseqüència d'aquesta obra, Richard L. Revesz va ser el cofundador de l' Institute for Policy Integrity, un organisme afiliat a la NYU School of Law. Aquesta entitat, dedicada a millorar la qualitat de la presa de decisions del govern, vol contribuir a la recerca científica en les àrees de la salut ambiental, pública i polítiques de seguretat, potenciant la col·laboració amb organitzacions de defensa no governamentals.