Durant el primer trimestre del curs acadèmic 2021-2022, hi ha programats els cursos de doctorat que es detallen tot seguit.

Cursos de Doctorat

1.- Seminari:"Comparative Law. Methodological and substantive perspectives"

Eduardo Oteiza

22, 27 i 29 d'octubre
3, 5, 10, 12, 17, 19 i 24 de novembre
1 de desembre

Universitat: Universitat Nacional de la Plata - Argentina

La proposta consisteix en tractar els problemes que fan referència a el què i com comparar. Fet que exigeix analitzar els enfocaments funcionalistes i culturals, així com les seves zones de contacte amb la història legal, l'antropologia, el constitucionalisme, els drets humans, la filosofia política, la semiòtica i el llenguatge com a condicionant.

Aquests desenvolupaments seran conjugats amb algunes alternatives que ofereix la justícia per a aconseguir la protecció dels drets utilitzant la comparació com a metodologia principal.El seminari té l'objectiu de debatre i indagar la potencialitat del dret comparat per a examinar el funcionament de les institucions jurídiques en un món globalitzat, en el qual es mantenen en tensió els fenòmens d'integració, armonització i trasplant de dissenys normatius.

2.- Seminaris de caràcter metodològic

2.1 - Metodologia jurídica

Impartit pel professorat de la Universitat Pompeu Fabra:

Maria José González Lopez, 23 de novembre del 2021

Victor Ferreres, 30 de novembre del 2021

2.2 - Elaboració del projecte de recerca

Informació pendent de confirmació.