Vés enrere Representació Pompeu als XXXIV premis CAC

Representació Pompeu als XXXIV premis CAC

El primer premi és per la tesi d’en Juan José Sánchez Soriano, codirigida pel Dr. Miquel Rodrígo Alsina, i l’alumni Anna Ayguasanosa Àvila aconsegueix un accèssit amb el seu TFG

17.03.2023

El 9 de març el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) va lliurar els XXXIV Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual. Per primer cop, la cerimònia s’ha dut a terme fora de Barcelona, a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

El primer premi, dotat amb 5.000 euros, ha estat per a la recerca del Dr. Juan José Sánchez Soriano de la Universidad de Murcia per la tesi doctoral Análisis de Ficción Seriada con Componente LGTB+: Estudio de las Representaciones e Interpretaciones de Casos Españoles y Estadounidenses durante la Década 2011-2020. La tesi ha estat dirigida per la Dra. Leonarda García Jiménez de la Universidad de Murcia i el Dr. Miquel Rodrigo Alsina, de la Universitat Pompeu Fabra.

Sánchez analitza la representació de les persones LGTB+ a partir de l’anàlisi de 14 ficcions audiovisuals nord-americanes i espanyoles. La tesi parteix d’una triangulació metodològica molt sòlida i destaquen les aportacions de la recerca per tal de conèixer l’opinió de l’audiència heterosexual sobre les ficcions analitzades, així com la del públic LGBT+ sobre la seva pròpia representació.

El jurat també ha atorgat dos accèssits sense dotació econòmica. El primer, per a l’Anna Ayguasanosa Àvila, alumni de Publicitat i Relacions Públiques, pel seu treball final de grau When the algorithm strikes against you. An analysis of the impact of diet culture content on TikTok on the development of eating disorders and body dissatisfaction among female undergraduates, tutoritzat per la Dra. Mònika Jiménez Morales.

Ayguasanosa va analitzar i codificar 200 vídeos de TikTok relacionats amb la nutrició, els aliments i el pes, amb l’objectiu d’estudiar si aquests vídeos afecten la imatge corporal, la comparació i la grassofòbia en les estudiants universitàries. La recerca incorpora la perspectiva psicològica i treballa per integrar el concepte de salut mental en l’àmbit de la comunicació audiovisual.

Els Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual volen reconèixer la recerca de qualitat en l’àmbit audiovisual. Al llarg de 34 edicions, s’ha premiat 91 persones i s’han repartit més de 325.000 euros en premis. En aquesta edició se'n van presentar 9 tesis doctorals, 4 treballs de fi de màster, 4 treballs de fi de grau i 2 recerques en altres formats.

El jurat ha estat format per Anna Clua de la Universitat Oberta de Catalunya, Mónica Figueras de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Àngel Guimerà de la Universitat Autònoma de Barcelona, Iván Lacasa de la Universitat Internacional de Catalunya, la Yolanda Tortajada de la Universitat Rovira i Virgili.