Vés enrere Jake Alan Mahr defensa la seva tesi sobre la representació d'identitats no-binàries i contra-binàries en els zines

La tesi, qualificada amb un cum laude, ha estat dirigida per la Dra. Pilar Medina Bravo i la Dra. Mercè Oliva RotaLa tesi, qualificada amb un cum laude, ha estat dirigida per la Dra. Pilar Medina Bravo i la Dra. Mercè Oliva Rota

07.02.2023

El passat 25 de gener del 2023, Jake Alan Mahr del grup de recerca CRITIC, va defensar de manera telemàtica i en anglès la seva tesi titulada Non-binary and contra-binary representations in zines: exploring third space perspectives and the practice of (re)invention. La tesi ha estat dirigida per la Dra. Pilar Medina Bravo i Dra. Mercè Oliva Rota de la Universitat Pompeu Fabra i va ser presentada en format monogràfic.

Continuant amb la seva recerca del màster, l'investigador va aprofundir en les representacions de les identitats no-binàries i contra-binàries observades en els zines, mitjans de comunicació apropiables i independents. Per a aconseguir-ho, va aplicar la teoria queer, (que ve del postestructuralisme i la desconstrucció aplicada a les identitats sexuals) i la del tercer espai, utilitzant una metodologia d'anàlisi crítica del discurs i la grounded-theory, per a investigar conforme es feia treball de camp.

Jake Alan Mahr va aconseguir identificar contingut/text, imatges/visuals i estil en 20 zines diferents, per a proposar la (re)invenció. Dinàmica per la qual l'autor explica les alteracions i reconfiguracions crítiques del llenguatge, els elements visuals i elements formals que són utilitzats per a representar diferents identitats de manera no-binària i contra-binària. L'investigador va fer èmfasi en el (re)emmotllament, el (re)-reclam i la (re)definició com a processos de la (re)invenció.

Presentació de resultats i anàlisis. En la imatge, amb cambra encesa, el Dr. Jake Alan Mahr, la Dra. Mayte Soto Sanfie i la Dra. María José Masanet

El tribunal va ser conformat per la Dra. Maria José Masanet Jordà de la Universitat de Barcelona com a presidenta, el Dr. Óliver Pérez Latorre de la Universitat Pompeu Fabra com a secretari i la Dra. Mayte Soto Sanfiel de la Universitat Nacional de Singapur com a vocal. Així mateix, es va comptar amb la presència del Coordinador del Programa del Doctorat en Comunicació, Frederic Guerrero. Els comentaris van destacar la rellevància de la recerca, així com la van considerar valenta en els nostres temps, necessària i innovadora. Van agrair comptar amb el Dr. Jake Alan Mahr com a investigador del departament, ja que això els acosta a espais que prèviament no han explorat, i que enriqueix el treball del mateix des de la teoria queer. La qual cosa també es va veure reflectit en una nota d'excel·lència i amb l'esment de cum laude.