Vés enrere La V Jornada Doctoral fa balanç del programa de Doctorat en Comunicació

La V Jornada Doctoral fa balanç del programa de Doctorat en Comunicació

El passat 16 de maig es va celebrar al Departament de Comunicació la V Jornada Doctoral, que serveix com a punt de trobada per a investigadors i doctorands del Departament de Comunicació de la UPF entorn dels diversos reptes als quals s’enfronten en la darrera etapa del doctorat. Hi va haver una alta assistència de públic, majoritàriament doctorands, però també estudiants de màsters de l’àmbit de la investigació. Amb aquesta jornada es va poder fer balanç del Doctorat en Comunicació i parlar sobre la formació de doctors a la UPF i les seves possibilitats professionals.

L’obertura de la jornada va ser a càrrec de Josep Fernández Cavia, director del Departament de Comunicació, i de Miquel Rodrigo Alsina, coordinador del programa de Doctorat. Seguidament va ser el torn del Lluís Codina, amb una conferència dirigida a explicar per què publicar i per què fer-ho amb coautoria, tractant qüestions com l’ordre dels signants en una publicació científica, les tendències que es segueixen actualment, quines són les normes internacionals en vigència, etc. El contingut de la seva conferència es pot consultar a la presentació de la seva web.

La segona part de la jornada va consistir en una Taula Rodona formada per Maria José Masanet, David Meseguer, Mercè Oliva, Cristina Perales i Òliver Pérez com a moderador. A partir de la pregunta “I després de la tesi, què?” tots els professors han parlat des de la seva experiència particular, abordant temes com les beques post-doctorals, les possibilitats laborals més enllà del món acadèmic, el procediment d’acreditació oficial i, finalment, consells per obrir-se lloc en el món de la recerca i de la docència universitària.

15.06.2017