Vés enrere Fatih Göksu defensa la seva tesi doctoral sobre la construcció de la identitat europea a través del programa Erasmus

El passat 20 de gener Fatih Göksu va defensar la seva tesi doctoral “European Identity of the Perspective of Incoming and Outgoing Erasmus Students: A Study of Stereotypes and Prejudices as Cultural Differences”, dirigida per la Dra. Pilar Medina Bravo. El tribunal, format pel Dr. Miquel Rodrigo Alsina (UPF), la Dra. Sue Aran Ramspott (URL) i la Dra. Leonarda García Jiménez (Universidad de Murcia), va qualificar la tesi amb un Excel·lent.

10.02.2017

La tesi investiga la construcció de la identitat europea i el nacionalisme a través de programes educatius i de mobilitat promoguts des d’Europa, i respon a la qüestió de com serveix el programa Erasmus a la construcció d’una identitat europea? Göksu ha analitzat l’experiència de joves en el programa Erasmus i ha conclòs que la interacció entre ells enforteix la identitat europea així com la seva identitat nacional.

El tribunal va remarcar l’elecció del tema, sobretot dins del panorama actual de crisi del model de la Unió Europea, la fortalesa de la investigació i, sobretot, l’ús d’una metodologia que combina tècniques qualitatives i quantitatives.