Vés enrere Margarida Carnicé Mur defensa la seva tesi sobre la política de l’actriu en l’obra d’Anna Magnani

El passat 12 de gener Margarida Carnicé Mur va defensar la seva tesi doctoral, titulada “La política de l’actriu en l’obra d’Anna Magnani” i dirigida per la Dra. Núria Bou. El tribunal, format per la Dra. Imma Merino (UdG), el Dr. Gino Frezza (Università degli Studi di Salerno) i la Dra. Monica Dall’Asta (Università di Bologna) va qualificar la tesi amb un Cum Laude.

10.02.2017

El passat 12 de gener Margarida Carnicé Mur va defensar la seva tesi doctoral, titulada “La política de l’actriu en l’obra d’Anna Magnani” i dirigida per la Dra. Núria Bou. El tribunal, format per la Dra. Imma Merino (UdG), el Dr. Gino Frezza (Università degli Studi di Salerno) i la Dra. Monica Dall’Asta (Università di Bologna) va qualificar la tesi amb un Excel·lent.

En la seva recerca, la investigadora aborda la història del cinema des de la història dels actors, reprenent la política dels autors d'inspiració cahierista i desplaçant-la al lloc de l'intèrpret: la gestualitat com a escriptura, el cos com a límit i element nuclear d'una nova figuració, l'actriu com a subjecte d'una autorrepresentació que transcendeix el fet cinematogràfic en les seves reivindicacions polítiques i de gènere. Per Carnicé, la història del cinema es traça en els cossos dels actors i, des d'aquí, Anna Magnani exerceix amb el seu estil interpretatiu una acció transformadora determinant sobre el cinema del seu temps i s'anticipa a la modernitat reivindicant el seu treball com “un art propi” que requereix emancipar-se del dispositiu cinematogràfic. D'aquesta manera, la recerca de Margarida Carnicé pretén restituir el lloc de l'actriu com a subjecte subversiu per a la Història, “doncs s'expressa en termes figuratius des d'i a través del cos”, construint un espai de resistència des del qual és possible elaborar un discurs transformador, subjectiu i femení.