Vés enrere La tesi de Franklin Guzmán aborda el conflicte ètnic a Perú des de l'àmbit de la comunicació intercultural

04.04.2017

El passat 13 de març Franklin Guzmán va defensar la seva tesi “Medios de comunicación y representación de conflictos étnico-sociales en Perú. Análisis crítico del discurso periodístico televisivo sobre el conflicto amazónico el “Baguazo”. L'estudi ha estat dirigit pel Dr. Miquel Rodrigo. El tribunal, format per la Dra. Pilar Medina (UPF) com a presidenta, la Dra. Núria Simelio (UAB) com a secretària i la Dra. Leonarda García (UM) com a vocal, va qualificar la tesi amb un Excel·lent Cum Laude.

La tesi de Guzmán analitza la representació de grups ètnics indígenes en mitjans de comunicació. Des de l'anàlisi crítica del discurs, Guzmán observa com en la televisió peruana es construeix una imatge negativa dels pobles indígenes mitjançant estereotips colonials que els situen com a obstacle al progrés de la resta del país. Així, aquest treball desvetlla com d’'estigmatitzats estan els col·lectius afrodescendents, indígenes andins i amazònics en el discurs mediàtic del Perú.

El tribunal ha destacat de manera unànime l'impacte social i la rellevància d'aquesta tesi, que es recolza en un sòlid marc teòric, un ampli coneixement de la història peruana i una metodologia crítica qualitativa que permet analitzar i qüestionar un fenomen discriminatori de profunda incidència social al Perú, crucial per a la integració de les diferents comunitats indígenes.