Informació de benvinguda

Carta d'admissió i visat

Un cop heu estat admesos i heu reservat la plaça al programa, rebreu una carta oficial d'admissió des de l'Oficina d'Admissions. Aquells que sigueu de països de fora de la Unió Europea també rebreu la carta necessària per poder tramitar el visat d'estudiant al consulat espanyol, si s'escau.

Carta de benvinguda

Durant el mes de juny, tots aquells que hagueu estat admesos durant el primer i segon periode de preinscripció rebreu un e-mail des del Departament de Ciències Polítiques i Socials amb una carta de benvinguda adjunta amb detalls sobre el departament i informació útil sobre l'inici del curs al setembre. Els estudiants admesos al tercer i quart periode de preinscripció rebreu aquesta carta durant el mes de juliol.

A més de la informació que conté aquesta carta, us recomanem visitar l'apartat "Informació pràctica per als estudiants" que podeu trobar a la pàgina web del màster.

També estem a la vostra disposició si teniu qualsevol pregunta o dubte: [email protected].

Preparatius per a la vostra estada a Barcelona

La UPF posa a la vostra disposició una web molt útil que us pot ajudar a preparar la vostra estada a Barcelona durant el curs acadèmic. Conté informació sobre allotjament, cobertura sanitària, la vida a la universitat, requisits legals per a estrangers, etc.

Si encara teniu dubtes, podeu contactar amb l'Oficina de Mobilitat i Acollida de la UPF.

Programa d'idiomes per a estudiants acabats d'arribar

La Universitat Pompeu Fabra té un servei d'ensenyament d'idiomes anomenat PEI. Ofereixen un curs d'espanyol per a estudiants acabats d'arribar que es duu a terme durant la primera quinzena de setembre, i a més, ofereixen altres cursos més extensos durant la resta de l'any acadèmic:

Més informació: https://www.upf.edu/web/idiomesupf/spanishprogram

Sessió d'acollida a la biblioteca

El CRAI (el centre de recursos d'aprenentatge i investigació en què s'inclou la biblioteca de la UPF) organitza una sessió de benvinguda per als nostres estudiants amb la finalitat d'informar-vos sobre com s'organiza la biblioteca, els serveis que podeu utilitzar (inclòs el servei d'informàtica), com funciona Campus Global (la intranet de la UPF, essencial per estudiar aquí), etc. Aquesta sessió de benvinguda té lloc durant els primers dies de classe, al matí. La data i hora exactes seran anunciades per e-mail als estudiants amb suficient temps per tal que pogueu inscriure-us.

Còctel de benvinguda

Uns dies després de l'inici de les classes, generalment durant la primera quinzena d'octubre, el Departament de Ciències Polítiques i Socials organitza un còctel de benvinguda per a tots els estudiants de màster i doctorat. L'objectiu és que tingueu l'oportunitat de conèixer i relacionar-vos amb el professorat del departament, els vostres companys de màster, estudiants de doctorat i personal d'administració. La data i hora seran anunciades amb antelació per e-mail a tots els estudiants.

Serveis i Activitats adreçats a la Comunitat Universitària

Si vols participar en diferents activitats adreçades a la Comunitat Universitària o bé fer ús dels serveis que ofereix la UPF pots consultar la informació a l'apartat "Serveis i Activitats" que trobaràs a la web de la UPF: www.upf.edu/serveis/

Sistema de tutoria

Sessió de tutoria inicial

Durant el curs acadèmic s'organitzen dues reunions de tutoria "oficials". La primera reunió s'organitza al mes de setembre, abans de la matrícula, i té com a objectiu conèixer personalment al coordinador, qui explicarà els continguts acadèmics del màster, les seves particularitats, i ajudarà als estudiants a triar les assignatures optatives. En aquesta sessió els estudiants també coneixeran el personal de la secretaria a qui es podran adreçar i es tractaran gestions relacionades amb procediments administratius. Els estudiants rebran documentació d'utilitat per a conèixer el funcionament de la universitat. La sessió estarà dirigida pel coordinador del màster, Klaus-Jürgen Nagel.

La segona reunió de tutoria es farà individualment i tindrà lloc al llarg del curs per fer un seguiment de l'estudiant. El coordinador fixarà aquesta reunió amb l'estudiant per e-mail.

Al llarg de l'any acadèmic poden sorgir dificultats o problemes, ja siguin de tipus acadèmic o personal. El coordinador del màster sempre estarà disponible per concertar una tutoria individual.

Tutories de les assignatures

Les tutories de les assignatures són una bona oportunitat per rebre feedback sobre el vostre treball. El primer dia de classe el professor responsable de l'assignatura informarà als estudiants de les hores en què us podrà rebre i com concertar una tutoria. Es recomana encaridament demanar, preparar i utilitzar les tutories de la forma més beneficiosa i eficient per al vostre propi desenvolupament acadèmic.

Si no pots assistir a una tutoria ja programada, o si arribes tard, si us plau informa al teu professor al més aviat possible.

Tutories sobre el treball final de màster

El tutor orienta l'estudiant en la formulació del tema definitiu, de la hipòtesi o pregunta de recerca, en l'elecció de metodologia, i si s'escau, en la recerca de material, i aconsella l'estudiant durant la fase d'investigació i el període de redacció de la tesina. La responsabilitat del contingut de la tesina és de l'estudiant, i s'ha de contemplar la normativa de plagi del departament. Tutor i estudiant es posen d'acord sobre el calendari de tutories que puntualment també poden realitzar-se per e-mail, telèfon, etc. En cas de problemes, tant l'estudiant com el tutor es poden dirigir al coordinador del màster.