Vés enrere Manganelli, Anton Giulio

MANGANELLI, ANTON GIULIO

Investigador associat al Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES) i director del Master in Pharma & Biotech Management a l'EADA Business School.

Les seves principals àrees d'interès inclouen la política de la competència i l'economia del sector farmacèutic. La seva tesi doctoral se centra en els càrtels i en els "reverse payments (pay-for-delay)" en la indústria farmacèutica. En concret, analitza els seus efectes competitius en presència de decisions d'inversió de l'empresa innovadora i de la de genèrics, informació asimètrica sobre la validesa de les patents i la seva infracció per part de l'empresa de genèrics i informació asimètrica sobre la capacitat financera de l'empresa de genèrics. Ha assessorat empreses i reguladors sobre les causes i conseqüències de l'escassedat de medicaments, tarificació de medicines, evolució de vendes de medicaments biosimilars, eficiència hospitalària, posicionament de nous medicaments anticoagulants i fixació de preus.

Doctor per la Toulouse School of Economics (2013). Té un Màster en Ciències Econòmiques i Socials per la Universitat Bocconi de Milà (2008), un Màster en Economics of Markets and Organizations per la Toulouse School of Economics (2009) . Durant el seu doctorat va visitar la Universitat Carlos III de Madrid (2011) i la Johns Hopkins University (2012).

Abans d'unir-se al CRES va treballar en una de les consultores més grans especialitzades en economia de la competència (RBB Economics)  en  fusions, càrtels, reclamacions per danys i l'abús de la posició dominant en una gran varietat de sectors (farmacèutic, construcció, minerals, automòbils, químics, telecomunicacions, transport) en l'àmbit europeu i sota diferents jurisdiccions nacionals (Estats Units, Espanya, Regne Unit, França, Itàlia, Sud-àfrica).