Vés enrere Garcia Alegre, Eugeni (4)

GARCIA ALEGRE, EUGENI

EUGENI GARCIA ALEGRE
Departament d'Economia i Empresa

Doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, en el programa de doctorat "Economia del Sector Públic".

Inicialment va treballar en una empresa multinacional químic-farmacèutica, on va desenvolupar tasques en l'àmbit dels estudis de mercat, la planificació econòmica, el control econòmicfinancer i la comptabilitat analítica. Va ser professor d'ensenyament secundari, director d'institut i  inspector d'educació. S'incorporà a la Universitat Pompeu Fabra on va treballar com a  vicegerent d'economia i recursos (1992-1997), com a professor i professor associat des de 1997 impartint docència en l'àmbit de la gestió pública, la comptabilitat pública i la gestió educativa, va ser professor del Mestratge de Gestió Pública UAB-UPF-ESADE (1997-2007). L'any 2000 es reincorpora al Departament d'Educació com a inspector d'educació (2000-2003). El 2004 impulsa el Projecte per a la Millora de la Qualitat dels Centres Educatius. N'és el responsable, primer com a subdirector general de Centres, després com a responsable de l'Oficina de Polítiques Educatives i finalment com a subdirector general d'Organització i Qualitat dels Centres Educatius (2004-2009). En el període 2004-2006 va ser membre del Consell Escolar de Catalunya. De maig de 2009 a desembre de 2010 va ser director del Programa per a la reforma del sistema d'avaluació de l'educació no universitària de Catalunya. En gener de 2011 es va incorporar a l'inspecció d'Educació fins setembre de 2012. Des del curs 2019/20 assessora al Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports en el disseny, aplicació, avaluació i formació del programa de cooperació territorial PROA+.  Ha publicat diferents treballs en l'àmbit de l'educació i la gestió pública.