Atrás Què faries si sabessis que no fracassaràs?

Què faries si sabessis que no fracassaràs?

05.05.2020

El passat dijous 12 de març va tenir lloc una sessió de coaching motivacional orientada al desbloqueig personal vers l’assoliment dels objectius personals i professionals. Aquesta va ser a càrrec de Juanjo Soldevilla, Director Comercial i d’Expansió de la Escuela Superior de Inteligencia Emocional y Coaching (ESINEC). Aquesta sessió ha estat organitzada per Laura Aymerich-Franch, investigadora Ramón y Cajal del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Soldevilla ha començat introduint la metodologia emprada per l’ESINEC, que defuig l’educació conceptual tradicional, per centrar-se en la vivencial. Aquesta parteix del pretext que l’ensenyament s’adquireix a través les experiències quotidianes, de manera que el professor planteja situacions perquè l’alumnat s’enfronti amb problemes, treballant la presa de decisions, les responsabilitats, el fracàs i la cooperació. Així, la reflexió esdevé aprenentatge aplicable a l’experiència adquirida.

Aquesta mateixa metodologia ha estat aplicada per Soldevilla durant la sessió, on ha plantejat reptes i preguntes al públic per explicar les tres claus per multiplicar l’èxit: la determinació, la creença en un mateix/a i l’enfocament. Ho fet a través de les tres històries de superació personal d’Edmund Percival, Glenn Cunnigham i Ryan Hreljac.

Soldevilla ha posat èmfasis en l’elevada quantitat de pensaments que una persona té cada dia, i l’elevat percentatge de negativitat dels mateixos, fruit de la incertesa i la por a tot allò desconegut. Ha destacat que hi ha una sèrie de limitacions que ens separen dels nostres objectius: la falta d’autoconfiança, necessitat de complaure els altres, els pensaments limitants, les relacions poc productives, la manca de metes i la procrastinació. Per fer-hi front, ha donat dos instruments. La frase “valen más 5 minutos ahora que 2 horas de mañana” i repte dels 5 minuts, que consisteix en marcar-te al menys 5 minuts per a realitzar una tasca que no t’agradi o et costi. La majoria de vegades, un cop passats els 5 minuts, hi seguiràs treballant.

Per acabar, s’ha fet una ronda de preguntes i el ponent ha animat a posar en pràctica els instruments plantejats i a contactar-lo si els reptes funcionen.