Vés enrere Una quarantena d'alumnes de tercer de primària participen en un taller de ràdio al campus del Poblenou

Els infants, procedents de l'Escola Els Encants de Barcelona, van prendre part en l'activitat "Un dia a la ràdio", organitzada per UPF.Ràdio, que els va permetre conèixer de prop aquest mitjà i presentar el seu propi programa.
23.03.2017

Prop de quaranta nens i nenes de tercer de primària de l’Escola Els Encants, del districte Sant Martí de Barcelona, van prendre part, repartits entre els dies 21 i 22 de març, en l'activitat “Un dia a la ràdio”, organitzada per UPF.Ràdio i la Facultat de Comunicació, que va transcórrer a les instal·lacions de l’edifici Tallers del campus del Poblenou.

L’objectiu d’aquesta activitat, d’una durada aproximada de dues hores, va ser que els infants, amb edats compreses entre els set i els vuit anys, coneguessin de primera mà el mitjà radiofònic, les seves característiques i la seva història, així com tot el que es pot arribar a fer a través d’ell.

La primera activitat que van portar a terme va ser “A la cacera de la ràdio”, consistent a conèixer el mitjà d’una manera dinàmica, a través d’un vídeo animat. Així, es va parlar dels seus orígens i de les seves principals funcions, fet que va donar peu a obrir un torn de paraula al voltant de què sabien els infants sobre la ràdio i quins programes havien escoltat.

Periodistes per un dia

Després d’escoltar un programa d’UPF.Ràdio (un reportatge de Cetrencada elaborat per a BCN FM), es va proposar als menuts fer el seu propi programa radiofònic. Van poder escollir entre quatre temes diferents: cuina, música, pel·lícules o esports.

Per a cadascun d’aquests temes, se’ls va preparar un guió, i van haver de triar el contingut: explicar una recepta, escoltar una cançó, presentar una pel·lícula o transmetre una notícia esportiva. També van poder escollir les sintonies d’entrada i de sortida, per participar en totes les etapes de l’elaboració d’un programa.

Un cop configurat el guió, en grups de tres van entrar als locutoris i van poder gravar el seu propi programa, que es van poder endur per escoltar-lo a casa i a l’escola.

Ja a la part final de l’activitat, els infants van visitar la redacció integrada, el plató de televisió i la sala de realització (és  a dir, les instal·lacions que els estudiants de la UPF fan servir per formar-se com a periodistes), i altres espais emblemàtics del campus del Poblenou.

L’activitat, en què els alumnes van estar acompanyats per les seves professores, va estar preparada i realitzada per Josep Maria Palau, professor del Departament de Comunicació  i responsable d’UPF.Ràdio. Va comptar amb l’ajut de les estudiants de la Facultat de Comunicació Mireia Galceran, coordinadora d’UPF.Ràdio, i d’Àngela Nicolotti i Clara Macau.