Vés enrere Tres propostes al voltant de la reconstrucció de la memòria, la relació entre art i recerca, i el meta-videojoc. S’acosta el ‘pitching’ dels TFG de comunicació interactiva!

21.06.2022

El proper 30 de juny, a partir de les 17 h, a l’auditori del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra, tindrà lloc l’acte de presentacions dels TFG de creació digital i comunicació interactiva del grau en Comunicació Audiovisual.

Els mitjans digitals s’associen habitualment a usos pràctics de la vida quotidiana, i a preocupacions relatives al control de la ciutadania, però poden ser també (re)pensats i usats com a mitjans d’expressió, a través dels quals reflexionar sobre allò que ens interessa. Amb aquesta vocació, que no deixa de tenir un component generacional, els alumnes de Comunicació Audiovisual presenten, enguany, tres projectes molt interessants: “#7”, “Lua” i “Pong Fest”.

- #7, d’Àlex Nieto, és un webdoc on l'usuari ha de reconstruir la memòria sobre una persona que va morir fa temps, mitjançant l’articulació de records de diferents persones que el van conèixer.

- Lua, amb el subtítol “viatge al futur que deixem enrere”, és un projecte desenvolupat per Álida Rodríguez, Laia Vila i Àlex Collado, vinculat al programa Knowledge Bazaar de la xarxa universitària EUTOPIA. Es tracta d’una interpretació, des de l’art digital, de determinades investigacions científiques, basada en la noció de bioluminiscència i amb l’objectiu de transmetre un missatge de conscienciació ambiental.

- Pong Fest, de Cesc Grau, és una aventura gràfica que recrea, amb to de comèdia documental, la invenció del primer videojoc (popular) de la història: Pong (Atari, 1972). En la pell d’Allan Alcorn, el jugador anirà descobrint les millores de disseny que van ser claus per l’èxit de Pong, però serà de formes inesperades, a través d’una sèrie de casualitats i serendípies.

30 de juny, 17 h, auditori. Hi esteu tots convidats!