Vés enrere Tres projectes d’alumni de Comunicació Audiovisual i Enginyeria Informàtica, a la fira del videojoc indie

Nelumbo, Pong Fest i Sol es mostraran aquest cap de setmana (29-30 d’octubre) a Indie Dev Day
27.10.2022

Espai de trobada de professionals, joves creadors/es i estudiants, enguany se celebra la 5a. edició de la fira Indie Dev Day (https://www.indiedevday.es/). En aquesta edició, que tindrà lloc el cap de setmana del 29-30 d’octubre a les Cotxeres de Sants, hi participen tres projectes d’alumni UPF:

Nelumbo, d’Albert del Arco, Marta Freixas, Erich Lerbs, Eduard Coll i Núria Peláez, és un projecte originat com a TFG de Comunicació Audiovisual, amb la col·laboració d’Enginyeria Informàtica. Es tracta d’un videojoc narratiu orientat a l’exploració de planetes imaginaris, que aborda el tema de la pèrdua i reconstrucció de la memòria.

Pong Fest, de Cesc Grau, alumni de Comunicació Audiovisual, és una aventura gràfica que recrea, amb to de comèdia documental, la invenció de Pong (Atari, 1972). Pong Fest convida a (re)descobrir aquest episodi icònic de la història del videojoc i certes claus de disseny darrera del joc d’Atari, i alhora ironitza sobre certs aspectes problemàtics de l’aleshores incipient indústria del videojoc. Tant Pong Fest com Nelumbo formen part, actualment, del programa En Residència de la UPF.

Sol, de Jaume Mercadé, Pepe Rico i Guillem Romans (tots tres alumni de Comunicació Audiovisual), és una novel·la visual interactiva que relata la història d’en Pablo, un jove que viu en un món on el sol ha deixat de sortir, però, com tothom, ha de continuar amb la seva vida: trobar feina, buscar temps per veure els amics, acabar el treball final de carrera, i lluitar per no defallir en un món amb un futur incert.

Indie Dev Day va sorgir fa cinc anys, en un context d’auge del videojoc de producció independent, fenomen que connecta amb la vocació d’obrir camins per projectes videolúdics de caràcter personal, que desafien les convencions del mitjà i/o aborden discursos alternatius. En aquest temps, s’ha consolidat com una fira de referència a Catalunya i Espanya al voltant d’aquestes qüestions i reptes oberts.