Vés enrere Treballem en xarxa per tenir persones amb síndrome de Down més preparades per al món laboral

La Universitat Pompeu Fabra participa en aquest projecte que impulsa la Fundació Catalana Síndrome de Down. S'està fent una primera formació en auxiliars de ràdio i de comunicació,  i el proper més de febrer començarà una nova formació en auxiliar de museus.

17.01.2017

La Fundació Catalana Síndrome de Down ha engegat diferents projectes que involucren els agents territorials (empreses, administració, universitats) per tal de treballar tots plegats en xarxa amb l’objectiu comú d’afavorir la incorporació al món laboral de les persones amb la síndrome de Down, de la manera més beneficiosa possible per a tothom. Docents dels departaments de Comunicació i de Humanitats de la UPF hi participen.

Formació professional a càrrec de personal especialitzat

Des de la Fundació Catalana Síndrome de Down s’impulsen iniciatives dirigides a la formació professional de les persones amb síndrome de Down -o altres discapacitats intel·lectuals-, amb activitats formatives que tenen com a principal objectiu ampliar les opcions laborals d’aquest col·lectiu i, “al mateix temps, donar-los l’opció, igual que la resta de la població, a formar-se professionalment en allò que més els agradi”, han explicat els coordinadors de la Fundació. “Es tracta de tenir persones més formades perquè estiguin més preparades per al món laboral”, han explicat.

Un altre dels objectius que la Fundació s’ha proposat és afavorir que la formació sigui a càrrec de personal especialitzat, professors universitaris experts en les matèries que s’imparteixen,  i que ho facin en centres ordinaris, com ara les universitats. “De la mateixa manera que ajudem els joves a treballar en entorns normalitzats, també creiem que les persones amb discapacitat intel·lectual han de tenir formació en entorns normalitzats”, manifesten.

Un taller de ràdio i de comunicació,  i un taller d’auxiliar de museus

D’aquí que la iniciativa de realitzar aquesta col·laboració amb la UPF va sorgir de la pròpia Fundació. Per part de la UPF, des del primer moment la proposta va tenir molt bona acceptació i docents de la Universitat  estan participant en aquesta proposta.

Els professors Francesc Ponsa i Marta Narberhaus del Departament de Comunicació de la UPF està oferint un primer  taller a un grup de deu alumnes amb la síndrome de Down que ha consistit en un taller d’auxiliar de ràdio i de comunicació que està tenint molt bona valoració entre els estudiants que hi participen. Tant és així que, a partir de febrer, el Departament d’Humanitats de la UPF se suma a aquesta iniciativa docent i oferirà un taller que capacitarà els alumnes que hi participin a treballar com a auxiliar de museus.

Els cursos consten d’una primera part de tres mesos en què els estudiants adquireixen coneixements teòrics,  i una segona part també de tres mesos dedicada a les pràctiques. A la finalització de la formació la Fundació treballa en la inserció laboral d’aquests alumnes.

La participació en aquesta iniciativa de la Fundació Catalana Síndrome Down s’emmarca en el Programa de Responsabilitat Social de la UPF que es concreta en accions i programes que es desenvolupen al voltant dels principis d’igualtat d’oportunitats, cooperació i sostenibilitat, entre les quals s’hi troba el Pla d’Inclusió de les Persones amb Discapacitat.