Vés enrere Siyu Zhou defensa la seva tesi doctoral sobre l'ús de les xarxes socials d'estudiants internacionals xinesos i el seu procés d'adaptació intercultural a Barcelona

28.12.2022

El passat 14 de desembre de 2022, a través d'una videoconferència, l'investigador Siyu Zhou va defensar la tesi doctoral titulada Chinese international students' social network sites usage and their process of intercultural adaptation in Barcelona” dirigida pel Dr. Miquel Rodrigo Alsina del grup CRITICC. El tribunal va estar conformat per la Dra. Pilar Medina Bravo (Universitat Pompeu Fabra), com a presidenta; la Dra. Dra. Maria José Masanet Jordà, (Universitat de Barcelona) com a secretària; i el Dr. Santiago Giraldo Luque (Universitat Autònoma de Barcelona) com a vocal.

Siyu Zhou va basar la seva recerca en l'observació dels mecanismes de comunicació i adaptació, emprats pels estudiants xinesos que estudien fora del seu país mitjançant l'ús de xarxes socials. Concretament, Zhou va abordar el cas dels estudiants xinesos que estudien a Barcelona, i troben a aquestes xarxes una oportunitat per a sobreposar-se del xoc cultural que experimenten en incorporar-se en un medi on regeixen normes socials a les quals no estan familiaritzats. La seva anàlisi contempla els patrons d'interacció i el comportament de cerca d'informació duts a terme pels estudiants referits en diverses plataformes, amb la finalitat d'obtenir coneixements acadèmics i culturals.

L’investigador va realitzar entrevistes i qüestionaris a fi d'identificar les estratègies implementades pels estudiants. Així, va verificar l'ús generalitzat de la xarxa social WeChat entre els estudiants que van conformar la mostra d'estudi; així com un increment en l'ús de WhatsApp i Instagram. Finalment, el seu treball li va permetre identificar una varietat significativa de comportaments i consideracions psicològiques, sobre el comportament de cerca d'informació entre els estudiants al voltant del desenvolupament de la pandèmia de COVID-19.

Siyu Zhou durant la defensa telemàtica de la seva tesi