Vés enrere Sir Timothy O’Shea, rector de la Universitat d’Edimburg, explicarà la seva experiència com a pioner en cursos oberts massius en línia

El Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement, conjuntament amb membres de la secció de Tecnologies Educatives del Grup de recerca en Tecnologies Interactives, organitzen el 27 de gener aquesta trobada amb la participació de la plataforma FutureLearn Academic Network.

24.01.2017

Manel Jiménez, docent i investigador del Departament de Comunicació, coordina els cursos que la universitat està oferint dins la plataforma FutureLearn, una xarxa d’universitats pioneres arreu del món, entre les quals hi ha la Universitat Pompeu Fabra, que va ser creada per l’Open University i que té el suport de la British Library, el British Council, el British Film Institute i la BBC. La plataforma promou la recerca en cursos en línia oberts i massius, els MOOC, promou la millora del disseny dels cursos, així com també la recerca en noves aproximacions i noves formes d’avaluació.

Alguns exemples de la participació de la UPF en la plataforma FutureLearn

Dolors Folch, sinòloga i catedràtica emèrita del Departament d’Humanitats de la UPF, va ser la primera a participar a FutureLearn amb el MOOC  "The European discovery of China " (setembre 2015) i més recentment, Amador Vega, professor del Departament d’Humanitats de la UPF ha participat amb el curs "La comprensió de Ramon Llull: Filosofia, Arts i Ciència a través de la ars combinatoria"(octubre, 2016).

Els professors Davinia Hernández-Leo i Manel Jiménez, responsable de la secció de Tecnologies Educatives del Grup de recerca en Tecnologies Interactives (GTI) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i director acadèmic del Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK) de la UPF, respectivament, són els organitzadors de la jornada orientada a aspectes de recerca: “FutureLearn Academic Network meeting: The Educator Experience”. Una jornada que se celebrarà el divendres 27 de gener, de 9.30 a 16.30 hores, que tindrà lloc a l’aula 55.309 (edifici Tànger) del campus del Poblenou de la UPF, amb la participació de la plataforma FutureLearn Academic Network (FALN).

Un convidat que ha estat pioner en aquesta oferta educativa innovadora

L’acte comptarà amb la presència destacada del professor Sir Timothy O’Shea, rector de la Universitat d’Edimburg en els darrers 15 anys, en el decurs dels quals ha posicionat aquesta universitat a la 24a. posició del Times Higher Education World University Ranking  i ha  contribuït a que sigui un centre educatiu innovador a través d’Internet.

La Universitat d’Edimburg va ser la primera universitat al Regne Unit a oferir cursos massius oberts en línia i, des del 2013, han tingut accés als cursos oberts i gratuïts, que aquesta universitat ha ofert via Internet,  un total de 2,5 milions d’estudiants. La seva intervenció serà a les 10.30 hores i presentarà l'estratègia de desenvolupament dels MOOC a la Universitat d'Edimburg que abasta una producció de 64 cursos de màster oberts en línia.

Inscripcions: l’acte és de caràcter obert prèvia confirmació d’assistència al correu electrònic: [email protected], amb el nom, cognom i centre al qual es pertany. Posteriorment es rebrà confirmació de la inscripció.

Programa de l’acte