Vés enrere Presentació dels TFG de Comunicació Interactiva del curs 2019-2020

Presentació dels TFG de Comunicació Interactiva del curs 2019-2020

05.10.2020

El 30 de setembre va tenir lloc l’acte de presentació dels TFG de Comunicació Interactiva del curs 2019-2020 de la Universitat Pompeu Fabra. L’acte, presentat per Óliver Pérez, coordinador de TFGs de Comunicació Interactiva, va comptar amb la presència de convidats com Simón Lee, fundador de GameBCN, Anna Fuster, dissenyadora i professora UPF de disseny d’interactius, Laura de Bonis, també dissenyadora i docent, i Carles Sora, director acadèmic del CITM (Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, UPC). L’acte va iniciar-se amb un agraïment a la feina dels tutors, així com es va elogiar l’alt nivell dels projectes dels estudiants, ja graduats.

El primer TFG presentat va ser The Wooden Cat (Ariadna Boladeras, Alba Sorribes, Sílvia Delgado, Meritxell Tomàs i Óscar Subirats). Un videojoc 2D de plataformes en el qual la protagonista és una gata  de fusta, que té flashbacks en els quals recorda que abans de ser una gata, era una nena. En el joc, la gata haurà de descobrir qui és i què amaga el seu amo. El pànel d’experts va destacar el treball dels colors, la integració del concepte de gat de fusta en les mecàniques de joc, i el treball interdisciplinari i d’equip entre estudiants de Comunicació Audiovisual i d’Enginyeria Informàtica.

L’acte seguia amb la presentació de Working Adult (Saïd Bosch, Adrià Soler), un videojoc d’estil ‘indie’, en el qual es segueix la rutina laboral d’en Ralph, una persona amb una vida monòtona i en plena crisi existencial, que ha assumit la tasca d’escombraire digital, eliminant arxius dels ordinadors d’altres empleats que, se suposa, els distreuen de la ‘productivitat’. Es tracta d’un videojoc caracteritzat per un sentit de l’humor irònic, que els experts van valorar com una proposta intel·ligent, amb gran maduresa expressiva.

En la tercera presentació, Iri’s Phone (Lina Biarnés, Clàudia Vila), es presentava una narrativa interactiva basada interfície de smartphone. La narrativa gira al voltant d’un mòbil perdut i, a través de ‘puzles’, el jugador/a ha de desxifrar informació de la propietària del mòbil. El relat interactiu aborda el tema de la incorporació de les noves tecnologies en les pràctiques sexuals (sexting, cybersex), alhora que serveix com altaveu del consentiment sexual. Els experts van comentar les possibilitats transmèdia del videojoc i també les possibilitats d’evolució del projecte. També es va valorar el molt bon nivell del disseny de la interacció, juntament amb el contingut i la singularitat del joc.

La penúltima presentació va correspondre a Eleanor’s Song (Marc Arroyo, Alba Márquez, Laura Rambla, Martina Katherine Llop, Sergi Olives), un videojoc narratiu musical, en el qual cada jugador interactua amb les cançons d’una manera única. La protagonista, Charlie, torna al seu poble per descobrir la història de la seva mare, que l’havia abandonat quan era una nena. Els recent graduats van explicar que han volgut fer un videojoc en el qual “la música connecti amb les emocions”. També van indicar que el joc és “una aventura de descobriment”. Com The Wooden Cat, aquest projecte és un resultat de la col·laboració entre el grau de Comunicació Audiovisual i Enginyeria Informàtica. El treball interdisciplinari va ser elogiat pels experts.

L’acte va acabar amb la presentació de Final de Trayecto  (Júlia Torres, Sara Rubio), una història de ficció publicada a Instagram. La Júlia i la Sara van crear el perfil fictici de la protagonista, la Lucia, qui en un viatge amb tren baixa a una parada inesperada. En format Instagram stories, durant 4 dies es va publicar un curtmetratge adaptat a aquesta xarxa social, en el qual la Lucia explicava com intentava escapar del poble on havia parat el tren. Els experts van lloar la creativitat i potencial imaginatiu del relat, la possibilitat d’obrir camins de ficció a Instagram i la qualitat comunicativa de la presentació.

Per acabar, Óliver Pérez va assenyalar el recorregut futur que poden tenir els TFG presentats, i el fet que marquen un referent pels futurs estudiants. Tanmateix, la directora del Grau de Comunicació Audiovisual, Mercè Oliva, va aprofitar per felicitar els nous graduats.