Vés enrere Les promocions 1997 de Periodisme i de Dret celebren el seu 25è aniversari

Les promocions 1997 de Periodisme i de Dret celebren el seu 25è aniversari

El 24 de febrer i el 2 de març, respectivament, un bon nombre de graduats corresponents a aquestes dues promocions, que van estudiar a la UPF entre els anys 1993 i 1997, es van trobar als campus de Poblenou i de la Ciutadella per reforçar el vincle entre alumni i Universitat i compartir records.

03.03.2023

Els campus del Poblenou i de la Ciutadella van acollir, respectivament, el 24 de febrer i el 2 de març, sengles trobades de les promocions 1997 de Periodisme i Dret, que van comptar amb la presència de professorat actual i antic d’aquests estudis. Consolidar el vincle entre la Universitat i el col·lectiu alumni i reforçar el sentiment de pertinença és el principal objectiu d’aquesta iniciativa, que el curs passat va començar amb els alumni de Ciències Econòmiques i Empresarials.

Mireia Mata: "Per a la Universitat és clau recuperar el vincle amb els antics alumnes de les primeres promocions, que compten amb trajectòries de gran valor"

Els actes, organitzats pel Programa Alumni UPF juntament amb un comitè format per membres de les respectives promocions (les quartes, des que el 1994 van sortir els primers graduats i graduades d’aquests estudis) van ser una bona ocasió per compartir records i anècdotes viscudes, posar-se al dia de les trajectòries vitals i professionals.

Mireia Mata en la seva intervenció en la trobada de la promoció 1997 de Dret

Mireia Mata, cap del Programa Alumni UPF i precisament llicenciada en Dret (1995) i en Periodisme (1997), va intervenir en ambdues trobades, per tal d’explicar els principals projectes que actualment vertebren el programa, entre els quals Chapters UPF (que actualment, en una primera fase pilot, compta amb delegacions a París, Londres, Nova York, Xile i Califòrnia), el programa de mentoratge i el cicle de webinars “Amb ulls UPF”.

“Per a la Universitat, és clau recuperar el vincle amb els antics alumnes de les primeres promocions, que compten amb trajectòries de gran valor i que poden contribuir activament a ajudar la UPF de múltiples maneres: compartint la seva expertesa, fent d'ambaixadors de la universitat, orientant professionalment d'altres alumni més júniors, liderant chapters a l'estranger, etc.”, afirma Mireia Mata.

Alumni i professors actuals i històrics de Periodisme recorden experiències viscudes

Una quarantena d’alumni de la promoció 1997 de Periodisme es van aplegar-se a el 24 de febrer la sala Aranyó del campus del Poblenou per celebrar el 25è aniversari, en una trobada que va ser conduïa pels alumni Ricard Baena i Silvia Bueso, membres del comitè organitzador (juntament amb Silvia FerrerEli Vivas i Montse Llamas), amb intervencions que van girar entorn sobre el motiu pel qual havien escollit estudiat Periodisme a la Pompeu Fabra.

L’acte va incloure els parlaments d’obertura de Carles Pont, degà de la Facultat de Comunicació; Marcel Mauri, director dels estudis en Periodisme, i Mireia Mata. També va comptar amb la participació de professorat històric de la Universitat, com ara Josep Maria Casasús, Jaume Guillamet (ambdós catedràtics emèrits), Andreu Claret, Salvador Alsius i Toni Esteve. Tots ells van prendre part activa en la sessió, explicant anècdotes i records d’aquella època.

La darrera part de l'acte va incloure una presentació d'Eli Vivas d'una enquesta realitzada amb motiu de l'acte, fotografies del moment en què estudiaven a la Pompeu i vídeos dels titulats i titulades que no van poder assistir a la vetllada, que es va tancar amb un animat sopar de cloenda.

Foto de grupo de los participantes en el encuentro de la promoción 1997 de Periodismo

Els alumni de Dret reflexionen sobre per què van escollir fer aquests estudis a la UPF

La trobada de la celebració dels 25 anys de la promoció 1997 de Dret, en què hi van prendre part prop d’una setantena d’alumni, va tenir lloc el 2 de març, al vespre, a l’auditori del campus de la Ciutadella.

Les intervencions inicials van anar a càrrec de David Felip, professor titular de Dret Penal, vicedegà i director del grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció de la Facultat de Dret, i Mireia Mata. Seguidament, i al voltant de la pregunta “Per que vas estudiar Dret a la UPF?”, diversos dels assistents van intervenir per explicar com van prendre aquesta decisió fa més de vint anys.

A la trobada, que es va tancar amb un sopar de cloenda, també hi van prendre part els catedràtics Marc Carrillo i Ramon Salelles, i Maria Ángeles Félix, antiga professora del Departament. El comitè organitzador, com a suport a Alumni UPF, va estar format pels antics alumnes Mireia Bosch, Jordi Carrillo, Ada Garriga, Marioti Hernández i Xavier Matas.

> Àlbum de fotos de la trobada de la promoció 1997 de Periodisme

Trobada de la primera promoció de Periodisme UPF

> Àlbum de Flickr de la trobada de la promoció 1997 de Dret

25è Aniversari promoció de Dret (1997)