Vés enrere La UPF oferirà un nou màster universitari en Digital Culture and Emerging Media

La UPF oferirà un nou màster universitari en Digital Culture and Emerging Media

El programa està orientat a la investigació sobre els mitjans digitals i la seva dimensió sociocultural. S’adreça a estudiants tant de l’àmbit de la comunicació i de les ciències socials, com dels sectors de l’art, les humanitats i de les TIC

10.03.2022

El pròxim curs començarà el nou màster en anglès “Digital Culture and Emerging Media” (DiCEM), organitzat pel Departament de Comunicació. El programa té com a finalitat proporcionar als estudiants una formació sobre els diversos fenòmens socials i culturals que envolten els mitjans digitals, des de l’àmbit de la investigació i la investigació-creació.

El proper 31 de març a les 16.00 hores, tots els futurs estudiants interessats podran assistir a una sessió informativa en línia sobre el programa a càrrec d’Oliver Pérez, professor expert en Game Studies and Media Culture i coordinador de màster: “La formació aborda la comunicació digital contemporània des d’una perspectiva àmplia i cobrint diversos aspectes, com la comunicació social i formats informatius, així com també la ficció, l’art i l’entreteniment digital”. D’aquesta manera, és possible assolir una comprensió profunda i crítica del món digital a través d’una mirada multidisciplinària.

La formació aborda la comunicació digital contemporània des d’una perspectiva àmplia, cobrint diversos aspectes, com la comunicació social i formats informatius, així com també la ficció, l’art i l’entreteniment digital

Pérez també afegeix que, un dels objectius del màster, “és trencar la barrera entre investigació i creació”. El programa aposta per la recerca creativa on, alumnes i professors, experimentin amb l’anàlisi teòric i la producció creativa sobre els mitjans digitals. És per això que el màster inclou modalitats de Treball de Fi de Màster que barregen la teoria i  l’execució pràctica de les iniciatives. Per tal de dur a terme els projectes finals, la UPF compta amb la col·laboració d’entitats com el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), el centre d’arts digitals IDEAL i el Museu Picasso.

El màster està adreçat principalment a estudiants de l’àmbit de la comunicació, però, alhora, pot tenir interès per a alumnes del sector de les ciències socials, de l’art, de les humanitats i de les TIC. A grans trets, el programa està dirigit a totes aquelles persones que vulguin en investigar sobre els mitjans digitals i la seva dimensió sociocultural.

El màster consta de cinc blocs, dividits per trimestres i amb una durant d’un any. S’aprofundirà en fonaments teòrics i metodològics respecte la recerca i la recerca-creació al voltant d'àmbits com les xarxes socials. A més, es tractaran els diferents mètodes de creació digital i nous mitjans i, per últim, es reservarà l’últim trimestre per al desenvolupament dels projectes finals, que es podran realitzar individualment o en grup.

Finalment, el màster ofereix l’oportunitat als estudiants de ser part activa en la tasca de recerca del Departament de Comunicació. El model innovador d’aquest nou programa, incita a estudiants i professors a investigar en conjunt de forma proactiva, factor amb un gran potencial transformador per a la comprensió dels mitjans digitals.

04. Educació de qualitat
17. Aliança pels objectius