Vés enrere La UPF i El País organitzen una taula rodona sobre el periodisme de successos actual amb cinc dels periodistes més reconeguts de Barcelona

L’acte es durà a terme el 28 d’abril a les 17.00 hores a l’auditori del campus del Poblenou. Entre els ponents hi ha Rebeca Carranco (El País), Guillem Sánchez (El Periódico), Anna Punsi (True Crime Factory), Andrea Villoria (La Ser) i Carles Porta (Crims)

26.04.2022

Hi ha límits a l'hora de narrar un crim? Qualsevol persona pot endinsar-se en la història d'un assassinat? Què hi ha darrere d'aquests fets? En un moment on el gènere periodístic del True Crime està en auge, entre els espectadors comencen a sorgir preguntes sobre les fronteres del periodisme de successos, les diferents maneres d'explicar un crim o les conseqüències d'aquest ofici.

El País i la Facultat de Comunicació de la UPF organitzen la xerrada “A la Rebotiga del True Crime”, que tindrà lloc el pròxim 28 d'abril a les 17.00 hores a l'auditori del campus del Poblenou. La sessió és gratuïta i estarà oberta a tothom que hi vulgui assistir, però requereix inscripció prèvia. A més, es podrà seguir en directe a través de la web de la Universitat.

La trobada, que estarà moderada per la periodista d'El País Ana Pantaleoni, comptarà amb la participació dels periodistes més reconeguts de Barcelona:

• Carles Porta és periodista, escriptor, director i productor de peces com "Tor, tretze cases i tres morts" a Catalunya Ràdio i, més recentment, presentador del programa d'èxit Crims. A més, Carles Porta ha fet reportatges d'investigació per TV3 durant catorze anys, entre els quals destaca "Tor, la muntanya maleïda". També ha estat reporter de guerra en diferents conflictes bèl·lics a Bòsnia, Rwanda, Haití, Algèria, Kosovo, el Pròxim Orient i Pakistan.
  • Rebeca Carranco és periodista especialitzada en temes de seguretat i successos del El País. Ha estat implicada en grups de discussió i assessorament pel disseny de "Recomanacions per a l'abordatge de les notícies relacionades amb la prostitució en els mitjans de comunicació". A més, ha rebut el Premi de Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2012 pel tractament de la violència masclista als mitjans de l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC).
  • Guillem Sánchez és periodista de successos de El Periódico. Va ser guardonat amb el premi Ortega y Gasset de periodisme per haver destapat els casos de pederàstia que es van produir en col·legis de l’ordre dels Maristes, i compta amb vuit anys d'experiència com a redactor de societat a l'Agència Catalana de Notícies.
  • Anna Punsí és periodista especialitzada en successos i tribunals. Ha col·laborat amb grans mitjans com la Ser Catalunya, El Periódico, l'Ara i TV3. Actualment, és la directora de continguts de True Crime Factory, una productora de podcasts, sèries de ràdio, sèries de televisió i llibres especialitzats en el gènere del True Crime. Els programes destaquen per la fusió entre gènere documental i ficció on narren i analitzen crims reals.
  • Andrea Villoria és periodista especialitzada en tribunals i successos de la Ser. Actualment, col·labora en diversos mitjans com l'Ara, Planta Baixa i Metropoli Abierta on s'endinsa en històries al voltant de crims, perfils criminològics i crònica negra.

L'objectiu d'aquest debat consisteix a reflexionar i posar en comú les diferents mirades que existeixen al voltant del periodisme de successos. Els experts parlaran sobre l'interès creixent dels crims reals per a l'espectador, així com les pautes, dilemes i formes de narrar aquestes històries al gran públic.

04. Educació de qualitat
17. Aliança pels objectius